قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه گفت: علامه مصباح یزدی در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی پیشتاز بود و شجاعانه از اسلام و انقلاب دفاع می کرد.
«علامه مصباح یزدی» شجاعانه از اسلام و انقلاب دفاع می کرد
«علامه مصباح یزدی» شجاعانه از اسلام و انقلاب دفاع می کرد
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی عصر دوشنبه در اختتامیه دومین کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی که در سالن همایش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، بیان داشت: علامه مصباح یزدی در عین حالی که در قلمروهای علوم اسلامی و انسانی صاحب نظر بود، ایشان فردی مدیر بود که این مدیریت هم در بخش اجرایی و هم مسائل حوزوی بوده و به دانش مدیریت احاطه خوبی داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی نظریه و تئوری مدیریت داشت و در حقیقت هم مدیر اجرایی و هم صاحب نظریه‌های مدیریتی بود افزود: مدیریت ایشان در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، حوزه و دانشگاه را تحت تأثیر خود قرار داده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هر کسی با علامه مصباح یزدی دیداری داشت؛ حتماً چندین نکته دقیق و عمیق را می‌توانست در بیانات ایشان دریافت کند و این ویژگی شخصیتی علامه بوده است.

وی گفت: بدون تردید حرکت علم و دانش مواج و خروشان است که راهبرانی می‌خواهد تا این عرصه را تنظیم کنند تا در این راستا پیشرفت‌ها صورت گیرد.

وی ابراز داشت: علامه مصباح مدیریت دانش داشت و ایشان در بخش‌های مختلف برای علوم مختلف طرح‌های جامع داشت تا بتواند مرزهای دانش را توسعه دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه احاطه علامه مصباح یزدی بر علوم انسانی بسیار زیاد بود افزود: ایشان در جلسات با گروه‌های مختلف علوم انسانی به گونه‌ای سخن می‌گفتند که نشان می‌داد بر مباحث مسلط و چیره است و در عین حال بیان مسائل از سوی ایشان با نوآوری‌هایی به همراه داشت.

وی گفت: آیت الله مصباح یزدی غرب را هم در علوم انسانی و هم سبک زندگی به درستی و عمیق می‌شناخت و به همین دلیل می‌توانست در بیان معارف اسلامی و اندیشه دینی موفق باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: علامه مصباح یزدی در بخش‌های مختلف مبدع بوده که تفسیر موضوعی و تخصصی معطوف به حوزه‌های دانشی جدید از جمله آنان است.

وی عنوان داشت: نلغزیدن در مسیر از ویژگی‌های آیت الله مصباح بود و این رضایت رهبر معظم انقلاب که در دیدار اخیر بیان فرمودند نشان از اهمیت کار علامه مصباح بود.

آیت الله اعرافی افزود: علامه مصباح یزدی در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی پیشتاز بود و شجاعانه از انقلاب و اسلام دفاع می‌کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciwyazrt1auq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما