قم نيوز : مسئول بسیج جامعه پزشکی قم گفت: در طرح شهید رهنمون 80 تیم از ابتدای سال به مناطق محروم اعزام شدند و به 23 هزار نفر خدمات درمانی و به 6 هزار نفر نیز داروی رایگان ارائه شده است.
ارائه خدمات درمانی به 23 هزار نفر توسط جهادگران بسیج جامعه پزشکی قم
ارائه خدمات درمانی به 23 هزار نفر توسط جهادگران بسیج جامعه پزشکی قم
به گزارش قم نیوز ابوالفضل چهره‌نما با اشاره به آخرین دستاوردهای سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم اظهار داشت: 12کانون در استان داریم که کانون‌های مصوب ما در سطح بیمارستان‌های استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: از این تعداد 2 کانون درجه یک در بیمارستان‌های علی ابن ابیطالب(ع) و دانشگاه علوم پزشکی داریم که بالای 250 نفر نیروی فعال در هر کدام از آن‌ها فعالیت دارند و همچنین 5 کانون درجه دو و 5 کانون درجه 3 در استان قم داریم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قم افزود: جامعه هدف ما بیش از 6 هزار نفر نیروی درمان و حاضر در مجموعه‌های درمانی و دانشگاه علوم پزشکی استان هستند که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. از این مجموعه حدود چهار هزار و 500 نفر در سامانه ناب آفلاین جذب عادی و فعال شده‌اند و از این تعداد نیز سه هزار و 900 نفر در سامانه ناب آنلاین سازماندهی و ثبت شده‌اند.

وی اضافه کرد: حدود دو هزار نفر نیروی عادی و هزار و 700 نفر نیروی فعال آمار بسیجیان دانشگاه است که 500 نیرو فعال با ما هماهنگ هستند و در اردوهای جهادی و فعالیت های فرهنگی حاضر می شوند.

چهره نما ادامه داد: در اردوهای جهادی خدمات آموزشی، بهداشتی ، مشاوره ای، درمانی و طب سنتی به اقشار محروم در قالب سه طرح شهید رهنمون، شهید سلیمانی و طرح نفس ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: از میان نیروهای بسیجی استان قم، 8 نفر پزشک و 22 نفر پرستار و بهیار در جبهه مقاومت فعالیت داشته‌اند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی قم ابراز داشت: بسیج جامعه پزشکی بر اساس ظرفیت هایی که دارد توانسته بیشترین کمک را در راستای تحقق دولت اسلامی به دانشگاه علوم پزشکی استان انجام دهد.

وی ادامه داد: همچنین بسیج جامعه پزشکی در اجرای طرح شهید سلیمانی، مبارزه با ویروس کرونا، تامین پزشک و راه اندازی مرکز واکسن بسیج جامعه پزشکی در پردیسان بیشترین کمک رسانی را هم به دانشگاه داشته است.

چهره نما با اشاره به موکب های درمانی، گفت: در ایام اربعین دو موکب درمانی در مسجد مقدس جمکران و یک موکب درمانی هم در کربلا برپا کردیم که به حدود 11هزار نفرخدمات ارائه شده است.

وی گفت: 21 تیم ثبت شده جهادی داریم که حداقل در ماه یک تیم به مناطق محروم برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی اعزام می شوند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی قم با اشاره به اینکه 80 نفر به راهیان نور دریایی و 80 نفر به راهیان نور غرب اعزام شده اند، تصریح کرد: در طرح شهید رهنمون 80 تیم از ابتدای سال به مناطق مورد هدف اعزام شده‌اند که به 23هزار نفر خدمات ارائه شده و به 6هزار نفر هم دارو تحویل شده است.

وی گفت: همچنین سال گذشته 11تیم متخصص در اردوهای ده روزه در مناطق مسجد سلیمان برای ارائه خدمات حاضر شدند.

پایان پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg3u9qyak9z34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما