سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : 107942
منبع : قم نیوز

۲۵ واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی قم فعال است

قم نيوز : مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت:‌ در حال حاضر ۲۵ واحد تولیدی دانش بنیان در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی قم فعال است و از خدمات و حمایت‌های این شرکت در استان بهره‌مند می‌شوند.
۲۵ واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی قم فعال است
۲۵ واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی قم فعال است
به گزارش قم نیوز روح الله ابراهیمی ضمن اشاره به حضور شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی قم و حمایت‌ شرکت شهرک‌های صنعتی استان از فعالیت آن‌ها، تصریح کرد: سایر واحدهای دانش بنیان خارج از شهرک‌های صنعتی استان نیز می‌توانند برای استقرار در این شهرک‌ها و برخورداری از خدمات به شرکت شهرک‌های صنعتی قم مراجعه کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ورود واحدهای صنعتی قم به جمع شرکت‌های دانش‌ بنیان کشور، افزود: این دوره‌های آموزشی با حضور نمایندگان واحدهای صنعتی، نمایندگان مرکز کلینیک کسب و کار شهرک‌های صنعتی استان، نمایندگان پارک علم و فناوری قم و کارشناسان صنایع کوچک این شرکت و به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
 
وی با بیان این‌که این دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای واحدهای صنعتی توانمند مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بسیار با اهمیت است، گفت: از مهمترین مباحث مطرح شده در این دوره‌های آموزشی بیان نقشه راه برای متقاضیان دانش بنیان شدن است و این‌که از چه مسیری و به چه نحوی باید کار را شروع و در نهایت به پایان برسانند و برای اخذ مجوزهای لازم باید دارای چه ویژگی و شرایطی باشند.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: مسئول و متولی اصلی صدور تاییدیه مراکز و واحدهای دانش بنیان، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری است، لذا در جریان برگزاری این دوره‌های آموزشی برای ما مهم است که کارشناسان و متولیان واحدهای مرتبط با این موضوع در استان بتوانند به صورت مستقیم ضمن آموزش روند اجرایی کار، با مسئولان ارشد ارتباط برقرار کنند.
 
وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی به صورت کامل مستند سازی شده‌است و به زودی فیلم دوره‌های برگزار شده برای استفاده متخصصان و علاقه مندان در سایت daneshbonyan.isti.ir قرار خواهد گرفت.
 
وی تاکید کرد:‌ با توجه به وجود ظرفیت بالای واحدهای شیمیایی و پتروشیمی در استان قم تصمیم بر این شد که دوره‌های نخست با موضوع ورود واحدهای دانش‌بنیان در این دو حوزه برگزار شود ولی مباحث مطرح شده و نقشه راه آن برای استفاده سایر بخش ها نیز کاربرد دارد.
 
گفتنی‌است طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه شرکت‌های فناور در قم انجام شده و بر اساس آمار سال‌جاری این استان با ۱۱۸ شرکت دانش بنیان در جایگاه هفتم کشور قرار گرفته‌است، هم اکنون ۲ هزار و ۴۹ نفر در شرکت‌های فناور قم شاغل هستند، ارزش شرکت‌های فناور قم در سال ۱۴۰۰، افزون بر چهار میلیون دلار برآورد می‌شود. برخی کارشناسان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان اعتقاد دارند ظرفیت اشتغال زایی در زیست بوم علم و فناوری ۲۱ برابر بیشتر از سایر حوزه های کسب و کار است که این نکته لزوم توجه بیشتر به این بخش و افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن را برجسته می‌سازد.
 
در بخش صنعت استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcay0n6u49nwo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما