کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشکلی از نظر تامین خون در کشور وجود ندارد

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 5 بهمن 1401 ساعت 23:55

مدیرکل دفتر روابط عمومی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون گفت: مشکلی از نظر تامین خون درکشور وجود ندارد و انعقاد تفاهم نامه‌ها برای بسترسازی‌ها به منظور گسترش فرهنگ اهدای خون انجام می‌شود.


به گزارش قم نیوز مژده نخلستانی در نشست با مسئولان مرکز خدمات حوزه علمیه قم گفت: تجربه خوبی در واحد جذب اهداکنندگان در استان‌هایی، چون فارس، اصفهان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی داشتیم، در مدتی که بحرانی برای برخی پایگاه‌ها برای زیرساخت‌ها بوجود آمد بدلیل وجود تفاهم‌نامه‌های مستمر و دائمی، مشکلات به سرعت حل می‌شد، لذا این تجربه قرار است در تمام کشور پیاده‌سازی شود.

 مدیرکل دفتر روابط عمومی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون ضمن ابراز خشنودی از انعقاد تفاهم‌نامه با مرکز خدمات حوزه علمیه قم در بحث خون رسانی گفت: شبکه ملی خون رسانی خوبی در کشور داریم گرچه نیاز به تقویت مناطق خاصی است.

نخلستانی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌هایی با حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها پل ارتباطی خوبی است که رابطانی از مرکز خدمات حوزه و دانشگاه برای فرهنگ‌سازی اهدای خون شکل گیرد.

 مدیرکل دفتر روابط عمومی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون دربخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: جایگزینی برای فرآورده‌های خونی به خصوص پلاکت نداریم و باید در این زمینه قدم‌های موثری برداریم.

او ادامه داد: مصرف کنندگان پلاکت خون در استان‌هایی که بیماران تالاسمی دارند و دائم نیازمند این فرآورده خونی هستند زیاد است و بیماران بعضا مشکلات زیادی را دراین زمینه دارند.

نخلستانی گفت: مصرف پلاکت خون برای بیماران تالاسمی، هموفیلی، افرادی که شیمی درمانی کرده و یا پیوند مغز استخوان دارند بالا است.

 مدیرکل دفتر روابط عمومی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون  عنوان کرد: گروه عمده‌ای از بانوان که در دوران بارداری هستند و یا عوارض زایمان دارند نیازمند خون هستند و این درحالیست که بانوان پنج درصد اهدا کنندگان خون در کشور را به خود اختصاص داده، اما ۵۰ درصد مصرف کنندگان را تشکیل می‌دهند.

او بیان کرد: باید جوانان را با فرهنگ‌سازی در فضای مجازی در اهدای خون پیش قدم کرد چرا که بیشتر جمعیت اهدا کنندگان بین ۴۵ تا ۵۵ سال هستند و تا ۶۵ سالگی امکان اهدای خون می‌باشد.

 مدیرکل دفتر روابط عمومی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون افزود: برودت هوا و تصادف‌ها در فصل زمستان افرادی را به صورت خاص و ویژه نیازمند اهدای خون کرد، اما خوشبختانه درحال حاضر با مشارکت مردم در تامین خون مشکلی نداریم.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 107975

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/107975/مشکلی-نظر-تامین-خون-کشور-وجود-ندارد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir