چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : 107975

مشکلی از نظر تامین خون در کشور وجود ندارد

قم نيوز : مدیرکل دفتر روابط عمومی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون گفت: مشکلی از نظر تامین خون درکشور وجود ندارد و انعقاد تفاهم نامه‌ها برای بسترسازی‌ها به منظور گسترش فرهنگ اهدای خون انجام می‌شود.
مشکلی از نظر تامین خون در کشور وجود ندارد
مشکلی از نظر تامین خون در کشور وجود ندارد
به گزارش قم نیوز مژده نخلستانی در نشست با مسئولان مرکز خدمات حوزه علمیه قم گفت: تجربه خوبی در واحد جذب اهداکنندگان در استان‌هایی، چون فارس، اصفهان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی داشتیم، در مدتی که بحرانی برای برخی پایگاه‌ها برای زیرساخت‌ها بوجود آمد بدلیل وجود تفاهم‌نامه‌های مستمر و دائمی، مشکلات به سرعت حل می‌شد، لذا این تجربه قرار است در تمام کشور پیاده‌سازی شود.

 مدیرکل دفتر روابط عمومی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون ضمن ابراز خشنودی از انعقاد تفاهم‌نامه با مرکز خدمات حوزه علمیه قم در بحث خون رسانی گفت: شبکه ملی خون رسانی خوبی در کشور داریم گرچه نیاز به تقویت مناطق خاصی است.

نخلستانی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌هایی با حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها پل ارتباطی خوبی است که رابطانی از مرکز خدمات حوزه و دانشگاه برای فرهنگ‌سازی اهدای خون شکل گیرد.

 مدیرکل دفتر روابط عمومی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون دربخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: جایگزینی برای فرآورده‌های خونی به خصوص پلاکت نداریم و باید در این زمینه قدم‌های موثری برداریم.

او ادامه داد: مصرف کنندگان پلاکت خون در استان‌هایی که بیماران تالاسمی دارند و دائم نیازمند این فرآورده خونی هستند زیاد است و بیماران بعضا مشکلات زیادی را دراین زمینه دارند.

نخلستانی گفت: مصرف پلاکت خون برای بیماران تالاسمی، هموفیلی، افرادی که شیمی درمانی کرده و یا پیوند مغز استخوان دارند بالا است.

 مدیرکل دفتر روابط عمومی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون  عنوان کرد: گروه عمده‌ای از بانوان که در دوران بارداری هستند و یا عوارض زایمان دارند نیازمند خون هستند و این درحالیست که بانوان پنج درصد اهدا کنندگان خون در کشور را به خود اختصاص داده، اما ۵۰ درصد مصرف کنندگان را تشکیل می‌دهند.

او بیان کرد: باید جوانان را با فرهنگ‌سازی در فضای مجازی در اهدای خون پیش قدم کرد چرا که بیشتر جمعیت اهدا کنندگان بین ۴۵ تا ۵۵ سال هستند و تا ۶۵ سالگی امکان اهدای خون می‌باشد.

 مدیرکل دفتر روابط عمومی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون افزود: برودت هوا و تصادف‌ها در فصل زمستان افرادی را به صورت خاص و ویژه نیازمند اهدای خون کرد، اما خوشبختانه درحال حاضر با مشارکت مردم در تامین خون مشکلی نداریم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcguu9qnak9zy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما