کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سایت شهرداری قم هک شد / اطلاعات شهروندان سالم است

قم نیوز , 7 بهمن 1401 ساعت 22:46

روابط عمومی شهرداری قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد پرتال شهرداری قم به دلیل بروز رخنه امنیتی از دسترس خارج شد.


به گزارش قم نیوز در پی حمله هکری به سایت شهرداری قم، این پرتال به صورت موقت از دسترس خارج شد. 

اداره کل روابط عمومی و ارتباطات شهرداری قم در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام خبر حمله به سایت شهرداری قم، اظهار کرد: در این حمله سایبری که عصر امروز به وقوع پیوست، علی‌رغم پیش‌بینی تمهیدات قبلی در خصوص امنیت پرتال اینترنتی شهرداری قم و سامانه‌های مرتبط با آن، ارائه خدمات با مشکلاتی روبرو شد که به‌منظور رفع این مشکلات، پرتال qom.ir به‌صورت موقت از دسترس خارج شد. 

روابط عمومی شهرداری قم افزوده است: طبق بررسی‌های اولیه در این حمله سایبری هیچ‌گونه سرقت اطلاعات از سامانه‌های الکترونیکی رخ نداده است و تیم‌های فنی شهرداری قم در حال رفع حفره‌های امنیتی و راه‌اندازی سیستم جایگزین برای ارائه خدمات الکترونیکی شهرداری قم هستند.

این اداره کل همچنین تصریح کرده است که با توجه انتشار مطالب مختلف با موضوع حمله سایبری و هک شدن پرتال شهرداری قم در رسانه‌ها و به‌ویژه فضای مجازی، به اطلاع می‌رساند تنها مرجع اطلاع‌رسانی در این خصوص اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم بوده و از اصحاب خبر و رسانه تقاضا می‌شود از هرگونه اطلاع‌رسانی از منابع غیررسمی خودداری کنند.

هیچ نشانه‌ای از نشت یا حذف اطلاعات پرتال شهرداری قم وجود ندارد / در حال رفع اختلال ایجاد شده هستیم

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم نیز در این باره گفت:‌ پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم از ساعاتی پیش به علت حملات سایبری از دسترس خارج شده است.

مومن حجازی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره نفوذ صورت گرفته به پرتال شهرداری قم و بیان اینکه شهرداری از سامانه‌های مختلفی استفاده می‌کند، گفت: این نفوذ تنها در بخش سایت اطلاع‌رسانی خبری شهرداری قم صورت گرفته است.

وی افزود: تا این لحظه هیچ‌گونه شواهدی که دال بر نشت یا حذف پایگاه‌های داده باشد وجود ندارد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، با بیان اینکه اوضاع در سامانه‌های شهراری قم تحت کنترل است، گفت: همکاران ما در شهرداری قم با تمام توان مشغول کار هستند و امیدواریم تا ساعات آینده اختلال ایجاد شده برطرف شود.

سایت شهرداری قم به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی فعالیت کرده و علاوه بر اطلاع رسانی، خدمات الکترونیک شهرداری را نیز به شهروندان ارائه می کند.

انتهای پیام / 105


کد مطلب: 107992

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/107992/شهرداری-قم-هک-اطلاعات-شهروندان-سالم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir