جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب : 107992
منبع : قم نیوز

سایت شهرداری قم هک شد / اطلاعات شهروندان سالم است

قم نيوز : روابط عمومی شهرداری قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد پرتال شهرداری قم به دلیل بروز رخنه امنیتی از دسترس خارج شد.
سایت شهرداری قم هک شد / اطلاعات شهروندان سالم است
سایت شهرداری قم هک شد / اطلاعات شهروندان سالم است
به گزارش قم نیوز در پی حمله هکری به سایت شهرداری قم، این پرتال به صورت موقت از دسترس خارج شد. 

اداره کل روابط عمومی و ارتباطات شهرداری قم در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام خبر حمله به سایت شهرداری قم، اظهار کرد: در این حمله سایبری که عصر امروز به وقوع پیوست، علی‌رغم پیش‌بینی تمهیدات قبلی در خصوص امنیت پرتال اینترنتی شهرداری قم و سامانه‌های مرتبط با آن، ارائه خدمات با مشکلاتی روبرو شد که به‌منظور رفع این مشکلات، پرتال qom.ir به‌صورت موقت از دسترس خارج شد. 

روابط عمومی شهرداری قم افزوده است: طبق بررسی‌های اولیه در این حمله سایبری هیچ‌گونه سرقت اطلاعات از سامانه‌های الکترونیکی رخ نداده است و تیم‌های فنی شهرداری قم در حال رفع حفره‌های امنیتی و راه‌اندازی سیستم جایگزین برای ارائه خدمات الکترونیکی شهرداری قم هستند.

این اداره کل همچنین تصریح کرده است که با توجه انتشار مطالب مختلف با موضوع حمله سایبری و هک شدن پرتال شهرداری قم در رسانه‌ها و به‌ویژه فضای مجازی، به اطلاع می‌رساند تنها مرجع اطلاع‌رسانی در این خصوص اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم بوده و از اصحاب خبر و رسانه تقاضا می‌شود از هرگونه اطلاع‌رسانی از منابع غیررسمی خودداری کنند.

هیچ نشانه‌ای از نشت یا حذف اطلاعات پرتال شهرداری قم وجود ندارد / در حال رفع اختلال ایجاد شده هستیم

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم نیز در این باره گفت:‌ پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم از ساعاتی پیش به علت حملات سایبری از دسترس خارج شده است.

مومن حجازی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره نفوذ صورت گرفته به پرتال شهرداری قم و بیان اینکه شهرداری از سامانه‌های مختلفی استفاده می‌کند، گفت: این نفوذ تنها در بخش سایت اطلاع‌رسانی خبری شهرداری قم صورت گرفته است.

وی افزود: تا این لحظه هیچ‌گونه شواهدی که دال بر نشت یا حذف پایگاه‌های داده باشد وجود ندارد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، با بیان اینکه اوضاع در سامانه‌های شهراری قم تحت کنترل است، گفت: همکاران ما در شهرداری قم با تمام توان مشغول کار هستند و امیدواریم تا ساعات آینده اختلال ایجاد شده برطرف شود.

سایت شهرداری قم به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی فعالیت کرده و علاوه بر اطلاع رسانی، خدمات الکترونیک شهرداری را نیز به شهروندان ارائه می کند.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcf1edy0w6dx1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما