يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 108012
منبع : قم نیوز

بیشترین تعهد ایجاد اشتغال در قم برای بخش صنعت است

قم نيوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌جاری بیشترین تعهد ایجاد اشتغال در استان قم برای بخش صنعت بوده‌ که با رصد صورت گرفته در این بخش نشان از تحقق بالای هدفگذاری‌ مورد نظر دارد.
بیشترین تعهد ایجاد اشتغال در قم برای بخش صنعت است
بیشترین تعهد ایجاد اشتغال در قم برای بخش صنعت است
به گزارش قم نیوز وحید وزیری‌راد بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تعهد استان قم برای ایجاد اشتغال در سال‌جاری ۱۹ هزار و ۲۴۷ نفر است که بر این مبنا، ۹ هزار و ۵۳۵ نفر در بخش صنعت، یک‌هزار و ۳۲۰ نفر در بخش کشاورزی و هشت‌هزار و ۳۹۲ نفر نیز در بخش خدمات مشغول به کار خواهند شد.
 
وی ادامه داد: برای پایش دقیق وضعیت اشتغال ایجاد شده در استان نیز مقرر شد تا دستگاه‌های اجرایی با به‌کارگیری تجهیزات کامل اداری و پرسنلی، اشتغال ایجادی واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه خود را در سامانه ملی رصد ثبت نمایند.
 
وی افزود: برنامه نظام پایش اشتغال کشور نیز به مدیران کل استانی ابلاغ شده است تا صحت سنجی و راستی آزمایی آمار ثبت شده در سامانه ملی با استفاده از ابزارهای در اختیار و استفاده از روش‌های حضوری و غیرحضوری به شکل مطلوب انجام پذیرد.
 
وزیری راد با اشاره به این که اداره کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی قم همواره به دنبال حمایت‌ از طرح‌های اقتصادی و گسترش فرصت‌های شغلی در استان است، ادامه داد: تمام توان خود را برای کمک به واحدهای تولیدی در مسیر حفظ و گسترش فرصت‌های شغلی آن‌ها به کار گرفته‌ایم و در این زمینه از ظرفیت‌های قانونی برای رفع مسائل واحدهایی که در مسیر فعالیت خود با مشکل مواجه شدند،‌ استفاده می‌کنیم.
 
وی افزود: استفاده از نیروی انسانی کارآمد همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت واحدهای تولیدی مطرح بوده‌است و در همین رابطه اداره کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان موضوع مهم تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تولیدی فعال استان را با جدیت دنبال می‌کند.
 
گفتنی‌است در بخش صنعت استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد؛ در حوزه خدمات نیز در استان قم به‌طور کلی ۴۱ هزار و ۶۲۵ واحد صنفی مجوزدار فعال است که بهره‌برداران ۲۴ هزار و ۹۳۸ مورد آن‌ها در بخش توزیعی و خدماتی و بهره‌برداران ۱۶ هزار و ۶۸۷ واحد دیگر در بخش تولیدی و خدمات فنی فعالیت می‌کنند؛ همچنین بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در استان قم فعال هستند، میزان متوسط تولید بخش کشاورزی قم در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینه محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcjvoev8uqeyyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما