شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : 108109

افتتاح مرحله نخست طرح مرمت بازار کهنه و تیمچه قم

قم نيوز : همزمان با ایام الله دهه فجر مرحله نخست طرح مرمت و ساماندهی و احیای مجموعه بزرگ بازار کهنه و تیمچه قم به بهره‌برداری رسید.
افتتاح مرحله نخست طرح مرمت بازار کهنه و تیمچه قم
افتتاح مرحله نخست طرح مرمت بازار کهنه و تیمچه قم
به گزارش قم نیوز در این مراسم که امروز برگزار شد، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم با اشاره به اهمیت احیای بافت های تاریخی استان اظهار داشت: بافت‌های تاریخی علاوه بر تقویت زائر پذیری استان، در زمان حضور زائران و در کنار بهره گیری از فضایل اماکن متبرکه، تاریخچه، هویت و آداب و رسوم قم را هم معرفی می‌کند.

استاندار قم تصریح کرد: آثار و بنا‌های تاریخی جزئی از آثار معنوی قم به شمار می‌رود که در مصوبات سفر ریاست جمهوری احیای این بنا‌ها را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم نیز بیان کرد: با اختصاص 75 میلیارد ریال دیگر در هفته آینده عملیات ساماندهی درب ها، نورپردازی و جداره سازی بازار کهنه و ساماندهی میدان کهنه و سرای محله ملاحسین نیز آغاز می‌شود.

علیرضا ارجمندی  با بیان اینکه مجموعه بازار کهنه‌ قم از میراث هویتی این شهر به شمار می‌رود افزود: این بازار که قدمت آن به دوران صفویه بازمی‌گردد ظرفیت تبدیل شدن به مرکز خرید سوغات و تولید لوازم و ابزارآلات سنتی را دارد، در این مرحله بافت قدیمی بازار کهنه و تیمچه قم مرمت و ساماندهی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه برای اجرای مرحله‌های نخست این طرح 50 میلیارد ریال از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به قم هزینه شده است خاطرنشان کرد: در این مرحله اجرای 34 طاق سنتی، احداث سر درب ورودی و کف سازی انجام شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgz79qyak9zq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما