?>?> انتظارات تولیدکنندگان فرش از دولت سیزدهم شورای راهبردی فرش تشکیل شود | قم نیوز
قم نيوز : یکی از تولیدکنندگان فرش دستباف در کشور با اشاره به موفقیت‌های بین‌المللی صنعت فرش ایران با وجود همه تحریم‌ها، گفت: رفع تعهدات ارزی، تامین بودجه بیمه بافندگان و برداشتن تعرفه مواد اولیه انتظارات تولیدکنندگان از دولت است.
انتظارات تولیدکنندگان فرش از دولت سیزدهم/ شورای راهبردی فرش تشکیل شود
انتظارات تولیدکنندگان فرش از دولت سیزدهم/ شورای راهبردی فرش تشکیل شود
به گزارش قم نیوز ابوالفضل صادقی مدیرعامل شرکت فرش صادقی امروز با اشاره به دیدار جمعی از تولیدکنندگان با مقام معظم رهبری که چند روز پیش اتفاق افتاد، طی سخنانی اظهار کرد: دیدار با مقام معظم رهبری افتخار بزرگی بود که نصیب ما شد، فضای مردمی و گرمی در این دیدار حاکم بود، تولیدکنندگان مشکلات و دغدغه‌های خود را با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطرح کردند و ایشان هم به صحبت‌های افراد توجه می‌کردند.

وی با اشاره به تجربه خود در حوزه فرش گفت: بنده حدود 30 سال است که در این حوزه فعالیت دارم، فرش تولیدی ما در حال حاضر در بسیاری از استان‌ها عرضه شده و هموطنان عزیز از آن‌ها استفاده می‌کنند.

صادقی با اشاره به اینکه تجربه شرکت در چندین جشنواره مختلف را در کارنامه خود دارد، تصریح کرد: در چند سال گذشته مجموعه ما در چندین جشنواره استانی، کشوری و حتی بین‌المللی حضور داشته‌ است که جشنواره دموتکس آلمان مطرح‌ترین آن‌هاست.

*باعشق در کارتان تلاش کنید و هرگز ناامید نشوید

مدیرعامل شرکت فرش صادقی در ادامه با اشاره به رمز موفقیت خود طی این 30 سال، بیان کرد: در تمام این مدت به کارم علاقه داشتم و هرقدمی که در این راستا برداشتم با عشق بود؛ موانع و مشکلات مختلفی را در این مسیر پشت سرگذاشتم اما هرگز ناامید نشدم.

وی افزود: دست نکشیدن از کار، امیدواری و روحیه خستگی ناپذیری سه مولفه اصلی من در این حوزه بود، البته لطف و نگاه خدا را نمی‌شود در این مسیر نادیده گرفت.

صادقی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد به‌دنبال این هستند تا کسی دست آن‌ها را بگیرد اما نباید از کسی توقع داشت، به خدا توکل و همت کنید به سراغ کار بروید، همین موضوع باعث می‌شود تا در کارتان فرد موفقی باشید.

*هرگز اجازه ندادیم تحریم‌ها روی کارمان اثر منفی بگذارد

مدیرعامل شرکت فرش صادقی در ادامه عنوان کرد: در این مدت اتفاقات مختلف سیاسی ازجمله تحریم‌ها برای ما محدودیت‌هایی ایجاد کرد اما با این وجود اجازه ندادیم روی کار ما تاثیر منفی داشته باشد و به همراه همکاران‌مان به دنبال راهکار رفتیم.

صادقی ادامه داد: با افزایش کیفیت کار، ایجاد تنوع و خلاقیت به مرحله‌ای رسیدیم که همه کسانی که ما را تحریم کرده‌ بودند، خودشان از فرش ایرانی استفاده کردند. با همه این اوصاف به لطف خدا با موفقیت از این مشکلات خارج شدیم.

*لزوم افزایش حمایت دولت‌ها از تولیدکنندگان
وی تاکید کرد: در وضعیتی که امروز در کشور ما حاکم است نیازمند این هستیم هر دولتی که روی کار می‌آید تعاملات، حمایت‌های خود را با تولیدکنندگان افزایش دهد؛ ارائه تسهیلات، رفع مشکلات مجوز، برداشتن موانع مختلف مانند بیمه کارگران برخی از حمایت‌های تاثیرگذار دولت از تولیدکنندگان محسوب می‌شود.

*دولت سیزدهم تعرفه واردات مواد اولیه را جهت حمایت از بخش خصوصی بردارد

مدیرعامل فرش صادقی در ادامه اذعان کرد: بخش خصوصی توقعات حمایتی خاصی از دولت سیزدهم دارد؛ اگر این دولت به‌دنبال حمایت از تولیدکنندکان در حوزه فرش است باید اقداماتی را در این راستا انجام دهد. رفع تعهدات ارزی،  تامین بودجه بیمه بافندگان و برداشتن تعرفه مواد اولیه 3 اقدام مهم و موثر دولت در این حوزه است که امیدواریم در دولت انقلابی این اتفاق رخ دهد.

صادقی افزود: برای مثال تعرفه واردات مواد اولیه در تولید فرش 26 درصد است که باعث می‌شود قیمت تمام شده فرش برای ما پرهزینه تمام شود، بدین جهت نمی‌توانیم در بازار جهانی رقابت کنیم. برای مثال کشور هند دومین کشور تولید کننده ابریشم در جهان لقب گرفته است اما با این اوصاف تعرفه واردات ابریشم در کشورش صفر است.

وی ادامه داد: امروز نیازمند این هستیم که دولت سیزدهم نگاه ویژه‌تری به صنعت فرش داشته باشد، این صنعت به عنوان یک شغل پایدار و ارز‌ آور برای کشور محسوب می‌شود؛ فرش‌بافی شغلی‌ست که از نیاکان به ما به ارث رسیده است و قدر این میراث گرانقدر را باید دانست.

مدیرعامل شرکت صادقی اذعان کرد: چندین میلیون نفر در کشور ما در حوزه فرش مشغول هستند، مطابق آمار حدود 2 میلیون نفر بافنده در کشور داریم بدین جهت دولت باید اقدامات موثری در زمینه بیمه این عزیزان داشته باشد. برای اینکه یک دار قالی زده شود تا بافنده‌ای فرشی را ببافد باید حداقل 70 نوع شغل قبل از آن فعالیت داشته باشد تا به این مرحله رسید. این موضوعات یعنی در این حوزه نیازمند تفکرات جدی هستیم.

*شورای راهبری فرش در کشور راه‌اندازی شود

صادقی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که می‌تواند به مشکلات تولیدکنندگان کمک کند، این است که شورای راهبری فرش مرکب از بخش دولتی و خصوصی به ریاست رئیس جمهور یا معاونین‌ش راه‌اندازی شود تا مشکلات و نیازهای تولیدکنندگان مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در پایان افزود: مرکز ملی فرش جوابگوی همه مشکلات ما نیست، باتوجه به خانواده پرجمعیت فرش در کشور این مرکز حداقل به یک سازمان یا معاونت ارتقا یابد و جلساتش طی زمان‌های مشخصی با حضور رئیس جمهور برگزار شود.

پایان پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjvoevvuqeyvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما