شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : 108113

چرا اقرار به فضائل امام علی (ع) سبب بخش گناهان می‌شود؟

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه زندگی همانند زندگی امیرالمؤمنین(ع) در تاریخ بسیار کم‌نظیر است، گفت: امام علی (ع) که تمام عمر خود را در خدمت به مردم، جامعه، دین اسلام و ارزش‌های الهی سپری کرد.
چرا اقرار به فضائل امام علی (ع) سبب بخش گناهان می‌شود؟
چرا اقرار به فضائل امام علی (ع) سبب بخش گناهان می‌شود؟
به گزارش قم نیوز فضائل و مناقب امیرالمؤمنین(ع) بسیار زیاد است، ولادت این امام همام  روز 13 رجب در کعبه امری نیست که فقط شیعیان مطرح کرده باشند بلکه بسیاری از عالمان اهل سنت این موضوع را ذکر کردند. امیرالمومنین(ع) در ابعاد مختلف و جهات گوناگون برای بشریت الگو هستند و بشریت باید برای این مرد آسمانی خضوع کند.

 فضائل امیرالمؤمنین(ع) در عالم مملو است و به قول خلیل بن احمد دشمنان از کینه و دوستان از ترس فضائل حضرت علی(ع) را کتمان کردند، پیامبر(ص)خطاب به امیرالمؤمنین(ع) فرمود اگر جنیان نویسنده  و انسان‌ها حساب گر و دریاها مرکب و درختان قلم باشند توان نوشتن فضائل تو را ندارند.

 اگر انسان محبت امیرالمومنین(ع) در دلش داشته باشد تحت تاثیر بدی ها قرار نمی گیرد و به سوی محیط های آلوده و گناه نمی رود، کسی که قلب و جان خود را به محبت امیرالمومنین(ع) گره بزند از گناه دوری می کند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد حضرت علی(ع) اظهار داشت: فصاحت و بلاغت ازجمله ویژگی‌های امیرالمؤمنین(ع) است که بخشی از آن در نهج‌البلاغه تجلی پیداکرده است.

 امیرالمومنین(ع) تمام عمر خود را در خدمت به مردم، دین اسلام و ارزش‌های الهی سپری کرد 

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های کم‌نظیر حضرت علی(ع) عدالت‌خواهی، عدالت‌پروری و عدالت محوری است، زندگی همانند زندگی امیرالمؤمنین(ع) در تاریخ بسیار کم‌نظیر است، شخصیتی که تمام عمر خود را در خدمت به مردم، جامعه، دین اسلام و ارزش‌های الهی سپری کرد.  

مدیر حوزه های علمیه  ویژگی‌های امام علی(ع) را موردتوجه قرارداد و افزود: حضرت علی(ع) در طول عمر بابرکتشان هیچ‌گاه به خود نپرداخت، اینکه کسی از خود فراتر برود و با تمام معنا و وجود در خدمت جامعه و آرمان‌های الهی باشد بی‌نظیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های امیرالمؤمنین(ع) روحیه مردمی و زهد است که با پایین‌ترین طبقات جامعه زندگی می‌کرد و با آن‌ها ارتباط داشت، ازجمله ویژگی‌های مهم حضرت علی(ع) "علم، معرفت و دریای مواج معارف" است که از ایشان سراغ داریم.

عضو فقهای شورای نگهبان، فانی بودن در پیامبر خدا را از جمله ویژگی‌های امام علی(ع) دانست و عنوان کرد: رسول خدا و امیرالمؤمنین(ع) یک حقیقت بودند که در دو کالبد تجلی پیدا کردند و حضرت علی(ع) خود را شعاع پیامبر(ص) می‌دانست،  باید در زندگی فردی و خانواده و اجتماعی از این امام همام الگوبرداری کنیم.

آیت الله سید محمد مهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم ترویج سیره امام علی(ع) بیان کرد: امیرالمومنین(ع) کلمه ایمان هستند و حب ایشان ایمان است،  یاد این امام همام عبادت است و ایمان هیچ عبدی پذیرفته نمی شود مگر اینکه محب امام علی(ع) باشد و با دشمنان این امام همام دشمن باشد.

 اقرار به فضیلت امیرالمومنین(ع) سبب بخشیده شدن گناهان می شود 

استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه بی‌نظیر امیرالمومنین(ع) عنوان کرد: اگر کسی یکی از فضائل بی‌انتهای امام علی(ع) را نقل کند و اقرار به این فضیلت داشته باشد همه گناهان وی بخشیده می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: اگر کسی یکی از فضائل امیرالمومنین(ع) را بنویسد مادامی که اثر آن کتابت باقی است و مردم بخوانند ملائکه برای وی استغفار کرده و تطهیر می شود و اگر فضائل امیرالمومنین(ع) را بشوند آن گناهانی که از طریق سمع کسب کرده پاک می شود. 

 وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) ادامه داد: نگاه کردن به امام علی(ع) عبادت است، نگاه به چهره این امام همام با دیگر عبادت ها متفاوت است و مطالعه فضائل امیرالمومنین(ع) اجر و پاداش بسیار عظیمی دارد. ترویج فضائل امیرالمومنین(ع) مورد تاکید شیعیان باشد.

 تداوم سیره و منش حضرت علی(ع) باید مورد توجه شیعیان باشد 

آیت الله محمد تقی پور محمدی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در  قم ، با اشاره به ویژگی های بی نظیر امیرالمؤمنین(ع) عنوان کرد: نخستین مظلوم عالم مجموعه فضائل بی‌نظیر و دارای صفات کمالی بودند که اگر در کسی باشد انسان کامل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه رافت و گذشت یکی از مهم‌ترین درس‌هایی است که باید از امام علی(ع) فرابگیریم، ادامه داد: شیعیان باید در زندگی و عمل خویش با الگو‌گیری از امیرالمؤمنین(ع) شیعه واقعی این امام همام باشند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به برکات الگوگیری از معصومین(ع) خاطرنشان کرد: تداوم سیره و منش حضرت علی(ع) باید مورد توجه شیعیان باشد چون راه سعادت و عاقبت‌به‌خیری در این مسیر است.

 گزارش از سید احمد نجفی اردبیلی 

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb8wb8frhbg8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما