يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : 108129

۱۵۰ اثر به جشنواره فیلمنامه‌نویسی «هشت نوشت» ارسال شد

قم نيوز : دبیر اجرایی چهارمین جشنواره فیلمنامه‌نویسی «هشت نوشت» از ارسال ۱۵۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.
۱۵۰ اثر به جشنواره فیلمنامه‌نویسی «هشت نوشت» ارسال شد
۱۵۰ اثر به جشنواره فیلمنامه‌نویسی «هشت نوشت» ارسال شد
به گزارش قم نیوز رضا ابوذر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، به تشریح جزئیات چهارمین جشنواره فیلمنامه‌نویسی «هشت نوشت» پرداخت و اظهار داشت: این جشنواره با موضوع شهدای «انقلاب» و «دفاع مقدس»، «مدافعان حرم» و «امنیت» و «سلامت» برگزار می‌شود.
وی از ارسال 150 فیلمنامه از سراسر ایران به دبیرخانه جشنواره «هشت نوشت» خبر داد و گفت: اعضای هیئت انتخاب در حال بررسی آثار جهت انتخاب 30 فیلمنامه برای رقابت در بخش مسابقه جشنواره هستند.
دبیر اجرایی جشنواره «هشت نوشت» افزود: هیئت داوران جشنواره در اواخر بهمن‌ماه تشکیل می‌شود و فیلملنامه‌های برتر را معرفی خواهد کرد.
ابوذر افزود: مراسم اختتامیه جشنواره «هشت نوشت» همزمان با شب میلاد حضرت علی اکبر(ع) در تالار فرهنگ و هنر استان قم برگزار و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.
وی تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این جشنواره دو کارگاه تخصصی «از ایده تا تولید» با حضور هادی مقدم دوست و انسیه شاه‌حسینی برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی جشنواره «هشت نوشت» از اختصاص کمک‌هزینه برای تولید فیلمنامه‌های منتخب این جشنواره خبر داد و گفت: به هر فیلمنامه‌‌ای که دارای معیار و استاندارد تولید فیلم باشد، 100 میلیون تومان اختصاص خواهد یافت. ابوذر در پایان از مشارکت و حمایت مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و سازمان فرهنگی شهرداری قم در راستای برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.
 جزئیات برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم اعلام شد 
محمد کاظم رضوانی معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این نشست بیان کرد:  جشنواره فیلم فجر امسال نیز همزمان با پایتخت و سراسر کشور در استان قم نیز برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: امسال نیز استان قم با سه سینمای «تربیت»، «ونوس» و «بازار شهر» پذیرای علاقه‌مندان به جشنواره فیلم فجر است.
معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: امسال از میان 24 فیلم حاضر در بخش سابقه جشنواره فیلم فجر، 16 فیلم در قم و سایر استان‌ها از 17 تا 24 بهمن اکران می‌شود.
رضوانی همچنین از رایزنی با سازمان سینمایی برای افزایش تعداد فیلم‌های جشنواره در قم خبر داد و گفت: جدول اولیه و اسامی فیلم‌ها منتشر شده اما امکان جابه‌جایی و افزایش تعداد فیلم‌ها وجود دارد.
وی تصریح کرد: هر فیلم در طول ایام جشنواره سه بار و در هر سینما یک نوبت به روی پرده می‌رود. سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر در روزهای برگزاری جشنواره در دو سانس 18 و 20 پذیرای علاقه‌مندان به هنر هفتم هستند.
معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خصوص زمان فروش بلیت‌های جشنواره در قم نیز اظهار کرد: بلیت‌های جشنواره از ساعت 18 بعدازظهر امروز یکشنبه 16 بهمن ماه به صورت برخط از طریق سامانه‌های آی‌تیکت، ایران تیک و گیشه هفت به قیمت 35 هزار تومان به فروش می‌رسد.
رضوانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: جسلات آموزشی انجمن خوشنویسان با حضور هنرمندان استانی و مهمانان خارجی برگزار و خدمات خوشنویسی ارائه می شود، نمایشگاه لبخند فاطمی در راستای تجلیل از فعالان عاشورا و فاطمیه برگزار می شود.
وی بیان کرد: اتحادیه قرآن و تشکل های قرآنی برنامه های خود را برگزار می کند و در 30 شب ماه مبارک رمضان برنامه های مشترک فرهنگی و هنری برگزار می شود و همچنین 15 برنامه فرهنگی و هنری در راستای ترویج حجاب و عفاف برگزار می شود.
خاطرنشان می‌شود فیلم‌های «آنها مرا دوست داشتند» به کارگردانی محمدرضا رحمانی، «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسکری، «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی، «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان، «چرا گریه نمی‌کنی» به کارگردانی علیرضا معتمدی، «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی، «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج، «شماره 10» به کارگردانی حمید زرگرنژاد، «عطرآلود» ‌به کارگردانی هادی مقدم دوست، «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای، «گل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت، «های‌پاور» به کارگردانی هادی محمدپور، «هوک» به کارگردانی حسین ریگی و «یادگار جنوب» به کارگردانی پدرام دوماری و حسین امیری در طول ایام جشنواره فجر در قم اکران می‌شود.
امسال با توجه به سهمیه استانی که وجود دارد ظرفیت برای اصحاب رسانه ایجاد می شود تا فیلم های فجر را مشاهده کنند.
انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcirvaz3t1auz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما