شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : 108208
منبع : قم نیوز

مدارس قم فردا ۲۳ بهمن باز است / علت مسمومیت‌ها مشخص نشده است

قم نيوز : مدارس قم که هفته گذشته در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به سبب حوادث سریال معصومیت مدارس دخترانه تعطیل شده بود، فردا ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ باز است.
مدارس قم فردا ۲۳ بهمن باز است / علت مسمومیت‌ها مشخص نشده است
مدارس قم فردا ۲۳ بهمن باز است / علت مسمومیت‌ها مشخص نشده است
به گزارش قم نیوز تعطیلی مدارس قم فقط برای روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته قبل اعلام شده بود و از آن‌جا که اطلاعیه دیگری در رابطه با تعطیلی منتشر نشده است،‌ همه مدارس قم فردا یکشنبه ۲۳ بهمن باز است.
 
تا این لحظه خبری از علت حوادث مسمومیت مدارس دخترانه در هفته‌های گذشته نیز منتشر نشده است.

علت مسمومیت دانش‌آموزان دختر قمی مشخص نشد
​​​​​در سلسله حوادث مسمومیت با عوامل ناشناخته در مدارس قم روزهای ابتدایی هفته گذشته چندین مدرسه و ده ها دانش آموز و تعدادی از کادر مدارس با شکایت از عواملی مانند تهوع و سردرد و ضعف بدنی توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفته اند اما علی رغم پیگیری های مکرر خبرنگاران و والدین این دختران، علت وقوع این حوادث به طور دقیق اعلام نشد.

وزیر آموزش و پرورش در گفتگوی علت برخی از این حوادث را مسمومیت با گاز آمونیاک دانست اما دکتر محبی معاون دانشگاه علوم پزشکی قم وقوع مسمومیت با گاز آمونیاک را تکثیر کرد.

برخی دیگر گاز مونوکسید کربن را علت وقوع این حوادث عنوان کردند اما سخنگوی آتش‌نشانی قم از سالم بودن تمامی زیرساخت های گرمایشی مدارس ذکر شده خبر داد.

نمایندگان مردم قم، امیرآبادی و ذوالنور در صحبتهای جداگانه‌ای این حوادث را مشکوک دانسته و خواستار پاسخ‌گویی مسئولان امنیتی شدند.

سکوت غیر قابل توجیه استاندار قم
در این میان سردار شاهچراغی، استاندار قم، به عنوان نماینده دولت و مسئول حفظ امنیت در شهر تاکنون در این باره هیچ اظهار نظری نکرده است و خبری از عیادت دانش آموزان توسط وی منتشر نشده است.

امروز وزیر کشور سردار احمد وحیدی برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن به قم آمد و احتمال می‌رود این مسئله را نیز مورد بررسی قرار داده باشد اما خبری در این باره نیز منتشر نشده است
​​​​
بر این اساس علت حوادث منجر به بروز علائم مسمومیت در تعدادی از مدارس دخترانه قم همچنان نامشخص است.

انتهای پیام / ۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcgz79q7ak9zx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما