سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : 108252

مسمومیت دانش‌آموزان قمی و تلاش برای گسست بین مردم و روحانیت

قم نيوز : تلاش رسانه های ضدانقلاب برای ماهیگیری در مسئله مسمومیت های سریالی دانش‌آموزان در مدارس قم و ایجاد گسست اجتماعی با نسبت دادن آن به اقشار مذهبی جامعه ابعاد جدیدی از این مسئله را آشکار کرده است.
مسمومیت دانش‌آموزان قمی و تلاش برای گسست بین مردم و روحانیت
مسمومیت دانش‌آموزان قمی و تلاش برای گسست بین مردم و روحانیت
به گزارش قم نیوز دیگر کمتر کسی است که از مسمومیت سریالی دانش آموزان دختر قمی خبر نداشته باشد. مسئله ای که از اوایل آذرماه امسال شروع شد و با اوج گرفتن آن در روزهای آغازین ماه بهمن منجر به ورود دادستان قم به این پرونده و بررسی آن توسط کارشناسان دستگاه‌های مرتبط شد. بگونه‌ای که برخی مسئولین از جمله نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی از احتمال تروریستی بودن این مسئله خبر دادند.

اما نحوه پوشش این مسئله توسط رسانه‌های ضدانقلاب و سکوت ابتدایی این رسانه‌ها درباره این موضوع و سپس نسبت دادن مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان به گروه‌های تندرو و مشخصاً اقشار مذهبی و روحانیت ابعاد جدیدی از مسئله مسمومیت های سریالی را مشخص کرده است. به‌گونه‌ای که حتی می‌توان از این نوع پوشش رسانه‌ای بیشتر و بهتر به شناخت مسببان این مسئله و اهداف مدنظشان پرداخت.

به نظر می‌رسد که در ادامه جنگ ترکیبی و همه جانبه‌ای که دشمن علیه ملت ایران به راه اندخته است، رسانه‌های ضدانقلاب با استفاده از خلا اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع در این حوادث قصد ایجاد و دامن زدن به گسست های اجتماعی در جامعه به وسیله‌ی متهم کردن روحانیت شیعه و اقشار مذهبی آنهم در قلب ام القرای جهان تشیه یعنی شهر مقدس قم را دارند.

از سوی دیگر شاهدیم که برخی گروه های داخلی نیز هرچند دلسوزانه اما از سر ناآگاهی این خط خبری راه افتاده توسط ضدانقلاب را برجسته می کنند و به این ترتیب به دشمن برای رسیدن به اهدافش کمک می‌کنند.

این درحالی‌است که روحانیت شیعه با تأسی از سیره دخت مکرم رسول الله صلوات الله علیه و آله، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها همواره حامی و مروج حضور فعال زنان در جامعه بوده و در طول تاریخ با بازگویی فعالیت‌های اجتماعی و هدایتگری ایشان در دوران حیات پیامبر اکرم(ص) و مدت کوتاه پس از رحلت پدر بزرگوارشان، همیشه مبلغ حضور فعالانه و تاتیرگذار زنان به‌خصوص زنان مسلمان در اجتماع بوده است. شاهد این نگاه مترقی روحانیت شیعه به فعالیت زنان، رشد چشمگیر حضور موثر زنان در جامعه در طول چهل‌وچهار سال اخیر است.

از سوی دیگر با توجه به سکونت جمع کثیری از طلاب و روحانیون در قم و برابر بررسی‌های انجام شده، خانواده و فرزندان طلاب نیز مانند سایر مردم قم درگیر مسمومیت‌های سریال شده اند و در این مسئله آسیب دیده‌اند.

درنهایت لازم است که دستگاه های مسئول هرچه سریعتر نتایج بررسی های کارشناسی انجام شده را برای مردم بیان کنند و همچنین رسانه های و دغدغکندان استان نیز با مطالبه گری صحیح و به موقع از دستگاههای مربوطه نسبت به حل سریعتر مسئله بکوشند.


*محمدمهدی قبادی

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcftcdy0w6dx0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما