دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : 108284
منبع : قم نیوز

۲۵ میلیارد ریال برای درمان زوج‌های نابارور در قم هزینه شد

قم نيوز : مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته تا ابتدای اسفند امسال، ‌۲۵ میلیارد ریال برای درمان یک هزار و ۵۱۵ زوج‌ نابارور در قم هزینه شده است.
۲۵ میلیارد ریال برای درمان زوج‌های نابارور در قم هزینه شد
۲۵ میلیارد ریال برای درمان زوج‌های نابارور در قم هزینه شد
به گزارش قم نیوز سید مهدی محصل افزود: این طرح طی دستورالعمل حمایت از زوج‌های نابارور که در دولت سیزدهم مصوب شده است، اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح چهار بسته خدمت اصلی در نظر گرفته شده است که شامل آ یو آی، آی وی اف، میکرو نیجکشن، فَت یا انتقال جنین یخ زده است که هر کدام از این بسته‌ها تا سه مرتبه در سال قابل تکرار است.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح ۹۰ درصد هزینه زوج‌ها در مراجعه به مراکز دولتی و همچنین ۹۰ درصد هزینه در مراجعه به مراکز خصوصی طبق تعرفه دولتی پرداخت می‌شود.

محصل ادامه داد: بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی قم می‌توانند با مراجعه به مرکز ریحانه در بیمارستان نکویی، مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی و مرکز غیردولتی طهورا از خدمات این سه مرکز بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که افرادی شامل حمایت درمانی ناباروری می‌شوند که دارای ناباروری اولیه و ثانویه هستند، خاطرنشان کرد: ناباروری اولیه مربوط به زوج‌هایی است که یک‌سال پس از اقدام به بارداری بدون پیشگیری، باردار نشده باشند که در مورد بانوان بالای ۳۵ سال، مدت‌زمان آن ۶ ماه محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ناباروری ثانویه نیز مربوط به زوج‌هایی است که یک فرزند دارند و با مشکل باروری مواجه هستند، افزود: درمان بانوان نابارور تا ۴۹ سالگی در تعهد تامین اجتماعی است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcaaan6y49nwu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما