قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه گفت: در زمینه شهدا نیازمند تحقیقات بیشتر هستیم و فرهنگ شهادت و ایثار و جانفشانی در راه خدا را زنده نگه داریم و این فرهنگ باید در مسئولین و دستگاه‌ها و نظام‌های علمی و فرهنگی ترویج پیدا کند تا مشکلات برطرف شود.
آیت‌الله اعرافی: فرهنگ شهادت باید در نظام‌های علمی و فرهنگی ترویج پیدا کند
آیت‌الله اعرافی: فرهنگ شهادت باید در نظام‌های علمی و فرهنگی ترویج پیدا کند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در مراسم رونمایی کتاب فرهنگ نامه شهدای روحانی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: باید خداوند را بابت نعمت حضور کم نظیر مردم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال شاکر باشیم و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید سر تعظیم در برابر ملت ایران فرو بیاوریم.

رفع مشکلات کشور مورد تاکید مسئولین باشد  

وی افزود: ملت ایران علی رغم مشکلاتی که دارند اما به هویت ایرانی و اسلامی عمل کردند و با حضور در مراسم راهپمیایی 22 بهمن پیام بزرگی به جهان دادند که همواره حامی کشورشان هستند و مسئولین باید در راستای رفع مشکلات اهتمام داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ شهادت در جامعه بیان کرد: از افرادی که برای گرامیداشت شهدا و احیای نام آنها فعالیت می‌کنند تقدیر و همچنین از همه محققان و مسئولان و پژوهشگرانی که در احیای راه شهدا تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

امام جمعه قم عنوان کرد: از نیکبخت، نویسنده کتاب فرهنگ نامه شهدای روحانی که در این زمینه زحمات زیادی متحمل شد سپاسگذارم و همچنین از افرادی که در بخش های دیگر برای نگارش این کتاب زحمت کشیدند تقدیر می‌کنم.

ترویج فرهنگ شهادت مورد توجه نظام آموزشی باشد  

استاد حوزه ادامه داد: آثار شهدا رنگ و بوی شهادت دارد و آثار شهدای روحانیت بسیار گرانقدر است که با شهادت ارزش بیشتری پیدا کرد، نظام آموزشی ما باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: در کتاب «شهداء الفضیلة» از علامه امینی و متمم‌هایی که از آن وجود دارد حدود 500 شهید روحانی بعد از عصر غیبت جمع آوری شده است اما بعد از انقلاب اسلامی شاهد درخشش گفتمانی نو و بازگشت به گفتمان ایثار و شهادت هستیم.

اعرافی با بیان اینکه شهدا در راه خدا روحیه ایثار و فداکاری داشتند، گفت: روحانیت 4 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرد که نسبت به شهدای دیگر این میزان شهید تعداد بسیار بالایی است و روحانیت پیشگام عرصه خطر است.

وی افزود: از نکات جالب در تاریخ شهدای حوزه و روحانیت جامعیت این کارون بزرگ جهاد و شهادت است که از طلبه پایه اول که جوان و پرشور در عرصه مقاومت است و به شهادت رسید تا اساتید و محققان و مراجع که در راه خدا جان خود را فدا کردند.

و مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: از 20 الی 30  ملیت شهید روحانی و حوزوی داریم که بخشی از آنها ایرانی و بخشی دیگر از ملیت های دیگر هستند و همچنین مذاهب اسلامی از جمله شیعه و سنی شهید داریم و همچنین شهدای روحانیت در نقش های مختلف از جمله مُبلغ و استاد حوزه بودند.

فرهنگ شهادت باید در مسئولین، نظام های علمی و فرهنگی ترویچ پیدا کند  

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: وصیت نامه شهدا  باید مورد بازخوانی قرار بگیرد و خانواده شهدا مسئولین بالایی دارند و ما نیز در قبال آنها مسئول بزرگی بر عهده داریم، در زمینه شهدا نیازمند تحقیقات بیشتر هستیم و فرهنگ شهادت و ایثار و جانفشانی در راه خدا را زنده نگه داریم و این فرهنگ باید در مسئولین و دستگاه‌ها و نظام‌های علمی و فرهنگی ترویج پیدا کند تا مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaoan6e49nwu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما