چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 108324

اهدای خون در قم ۸.۲ درصد افزایش یافت

قم نيوز : مدیرکل انتقال خون قم از افزایش ۸.۲ درصدی اهدای خون در استان از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.
اهدای خون در قم ۸.۲ درصد افزایش یافت
اهدای خون در قم ۸.۲ درصد افزایش یافت
به گزارش قم نیوز مهدی پهلوانی ستوده گفت: در بازه زمانی سال گذشته ۳۳ هزار و ۴۲۵ نفر در قم موفق به اهدای خون شدند که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۳۶ هزار و ۴۳۴ نفر رسید.

مدیرکل انتقال خون قم بیان کرد: تعداد کل مراجعان برای اهدای خون نیز امسال ۷.۲ درصد افزایش داشت به طوری که در سال گذشته از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن این سال، ۴۱ هزار و ۱۵۴ نفر و در همین بازه امسال ۴۴ هزار و ۳۳۳ نفر مراجعه کننده داشته ایم.

پهلوانی ستوده عنوان کرد: تعداد اهداکنندگان مستمر خون نیز امسال۱.۴ درصد افزایش داشت و ۲۲ هزار و ۷۵۰ تن از اهداکنندگان مستمر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان قم بیان کرد: امسال و تا پایان بهمن ماه، ۵۳ هزار و ۲۳۳ واحد خون و فرآورده‌های خونی به بیمارستان‌ها ارسال شده است.

او ادامه داد: ۹ هزار و ۵۸۴ واحد خون نیز امسال به شبکه خون رسانی کشور در تهران ارسال شده است.

مدیرکل انتقال خون قم تاکید کرد: با توجه به ورود به ایام پایانی سال و درگیر شدن خانواده‌ها برای آمادگی نوروز ۱۴۰۲، هر سال کاهش تعداد مراجعات را در این ایام شاهد هستیم که امید است اهداکنندگان خون این نیت انسان دوستانه خود را در تمامی ایام سال مدنظر داشته باشند.

شهر قم دو مرکز اهدای خون در میدان روح الله و بلوار ۱۵ خرداد دارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf0cdyjw6dxma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما