يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : 108370
منبع : قم نیوز

۱۷ خادم جانباز حرم حضرت معصومه (س) توسط امام جمعه قم تجلیل شدند

قم نيوز : تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ضمن تجلیل از خادمان جانباز حرم حضرت معصومه (س) ، جانبازان را اسوه‌های فداکاری برای اسلام دانست و بر معرفی آنان به عنوان الگوی جوانان تأکید کرد.
۱۷ خادم جانباز حرم حضرت معصومه (س) توسط امام جمعه قم تجلیل شدند
۱۷ خادم جانباز حرم حضرت معصومه (س) توسط امام جمعه قم تجلیل شدند
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمد سعیدی به مناسبت سالروز میلاد حضرت عباس علیه السلام و روز جانباز پیش از ظهر امروز از ۱۷ خادم جانباز حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها در سالن محراب آستان تجلیل کرد.

وی نامگذاری این روز به نام روز جانباز را بسیار مناسب دانست و گفت: جانبازان آنچه در توان داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم خدا کردند که این کارشان نزد خداوند بسیار با ارزش است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: انسان‌هایی که به جهاد می‌پردازند چه شهید شوند، چه جانباز شوند، چه اسیر شوند و چه سالم برگردند در هر صورت در نزد خداوند مأجور هستند زیراهمه این افراد برای خدا قیام کردند و قیام برای خدا فی نفسه ارزشمند است.

وی ادامه داد: در مقابل افرادی که جهاد می‌کنند افرادی هستند که تخلف می‌کنند و سعادت حضور در جبهه را ندارند؛ مانند افرادی که در جنگ تبوک که جنگ با رومیان بود از رفتن به جهاد به گمان اینکه شکست خواهند خورد سر باز زدند، ولی جنگ واقع نشد و لشکر اسلام نجنگیده پیروز شد و آن افرادی که به جهاد نرفته بودند سر شکسته و بی آبرو شدند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه قدردانی از جانبازان برای افرادی که جنگ و جهاد را ندیده اند یادآور هزینه‌هایی است که برای این کشور شده است، افزود: خود جانبازان و افرادی که زحمت کشیده اند هم نباید مدال افتخار فداکاری‌هایی که برای اسلام و این نظام کرده اند را فراموش کنند.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم اسوه و سرمشقی برای دفاع از کشور بخواهیم به جوانان معرفی کنیم باید به سراغ خانواده شهدا و جانبازان برویم و افرادی که آن روزها را ندیده‌اند باید خاطرات جانبازان و خانواده شهدا را بشنوند و بدانند که این نظام ارزان به دست نیامده است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcgu79qzak9zw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما