کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت:

مسمومیت دانش آموزان قمی ناشی از ترکیبات شیمیایی در دسترس بود

خبرگزاری مهر , 7 اسفند 1401 ساعت 19:38

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مسمومیت دانش آموزان مدارس قمی ناشی از ترکیبات شیمیایی در دسترس بود از این رو عفونی و قابل انتقال به دیگران نیست.


به گزارش قم نیوز یونس پناهی ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این موضوع با تاکید ویژه وزیر بهداشت، مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است و تاکنون مشخص شده، ترکیبات مواد شیمیایی، جنگی نیست و هیچ نشانه‌ای از مسری بودن ندارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: پس از مسمومیت چندین باره دانش آموزان در مدارس قم، مشخص شد افرادی دوست داشتند که تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تعطیل شوند.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان مسموم شده نیاز به درمان تهاجمی ندارند و درصد زیادی از عوامل شیمیایی دخیل در این مسمومیت پیشگیرانه است.

پناهی افزود: حفظ آرامش افراد مسموم در اولویت است چرا که برهم خوردن آرامش سبب ایجاد استرس، اضطراب و در نتیجه طولانی شدن روند بهبودی می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فعالیت هشت هزار شرکت دانش بنیان در کشور اظهار کرد: از این تعداد دو هزار شرکت معادل ۲۵ درصد در حوزه سلامت فعال هستند.

وی همچنین در ادامه اظهار کرد: وظیفه ما تولید علم و انجام اقدامات پژوهش و فناورمحور بوده و همواره به دنبال آن هستیم تا بتوانیم با داشتن پژوهش‌های کارآمد به‌خوبی در جهت اثرپذیری بیش از پیش اقدامات و فعالیت‌های مرتبط حوزه سلامت مثمرثمر باشیم.

پناهی تصریح کرد: ما در سطح کشور ۲۵ شبکه تحقیقاتی، ۶۹ پژوهشکده و بیش از ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی داریم که به تحقیق و پژوهش بر روی موضوعات مختلف از جمله مسئله جمعیت می‌پردازند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما ۸ هزار شرکت دانش بنیان در سطح کشور داریم که ۲ هزار مورد آن و معادل ۲۵ درصد این تعداد در حوزه سلامت فعال هستند که ۳۳ درصد اشتغال‌ها و ۲۷ درصد نیاز بازار را تأمین کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در کنار این موارد تأسیس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری سلامت را داشتیم و ابزاری جدید جهت تشکیل گروه‌های تخصصی پژوهشی فراهم کردیم، ضمن اینکه باید به این نکته هم اشاره کنیم که نگاه ویژه‌ای روی موضوع فناوری داریم و می‌خواهیم که این حوزه را بیش از پیش تقویت کنیم.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 108380

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108380/مسمومیت-دانش-آموزان-قمی-ناشی-ترکیبات-شیمیایی-دسترس

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir