يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : 108380
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت:

مسمومیت دانش آموزان قمی ناشی از ترکیبات شیمیایی در دسترس بود

قم نيوز : معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مسمومیت دانش آموزان مدارس قمی ناشی از ترکیبات شیمیایی در دسترس بود از این رو عفونی و قابل انتقال به دیگران نیست.
مسمومیت دانش آموزان قمی ناشی از ترکیبات شیمیایی در دسترس بود
مسمومیت دانش آموزان قمی ناشی از ترکیبات شیمیایی در دسترس بود
به گزارش قم نیوز یونس پناهی ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این موضوع با تاکید ویژه وزیر بهداشت، مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است و تاکنون مشخص شده، ترکیبات مواد شیمیایی، جنگی نیست و هیچ نشانه‌ای از مسری بودن ندارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: پس از مسمومیت چندین باره دانش آموزان در مدارس قم، مشخص شد افرادی دوست داشتند که تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تعطیل شوند.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان مسموم شده نیاز به درمان تهاجمی ندارند و درصد زیادی از عوامل شیمیایی دخیل در این مسمومیت پیشگیرانه است.

پناهی افزود: حفظ آرامش افراد مسموم در اولویت است چرا که برهم خوردن آرامش سبب ایجاد استرس، اضطراب و در نتیجه طولانی شدن روند بهبودی می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فعالیت هشت هزار شرکت دانش بنیان در کشور اظهار کرد: از این تعداد دو هزار شرکت معادل ۲۵ درصد در حوزه سلامت فعال هستند.

وی همچنین در ادامه اظهار کرد: وظیفه ما تولید علم و انجام اقدامات پژوهش و فناورمحور بوده و همواره به دنبال آن هستیم تا بتوانیم با داشتن پژوهش‌های کارآمد به‌خوبی در جهت اثرپذیری بیش از پیش اقدامات و فعالیت‌های مرتبط حوزه سلامت مثمرثمر باشیم.

پناهی تصریح کرد: ما در سطح کشور ۲۵ شبکه تحقیقاتی، ۶۹ پژوهشکده و بیش از ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی داریم که به تحقیق و پژوهش بر روی موضوعات مختلف از جمله مسئله جمعیت می‌پردازند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما ۸ هزار شرکت دانش بنیان در سطح کشور داریم که ۲ هزار مورد آن و معادل ۲۵ درصد این تعداد در حوزه سلامت فعال هستند که ۳۳ درصد اشتغال‌ها و ۲۷ درصد نیاز بازار را تأمین کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در کنار این موارد تأسیس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری سلامت را داشتیم و ابزاری جدید جهت تشکیل گروه‌های تخصصی پژوهشی فراهم کردیم، ضمن اینکه باید به این نکته هم اشاره کنیم که نگاه ویژه‌ای روی موضوع فناوری داریم و می‌خواهیم که این حوزه را بیش از پیش تقویت کنیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdch66nzv23nvxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما