کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صادرات قم ۲۳ درصد رشد کرد

قم نیوز , 8 اسفند 1401 ساعت 11:58

مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن‌ماه، ارزش صادرات قم از ۳۱۸ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۶۵ دلار فراتر رفت که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳.۷ درصد رشد داشته‌است.


به گزارش قم نیوز اسفندیار دریکوندی بیان داشت: این میزان صادرات در مدت فوق در قالب هفت هزار و ۵۲۹ اظهارنامه و به وزن ۳۴۹ هزار تُن انجام شد در حالی که سال گذشته در این مدت ۲۵۷ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۷۲ دلار کالا در قالب پنج‌هزار ۳۷۶ اظهارنامه و به وزن ۲۶۳ هزار و ۶۷۷ تُن از گمرکات قم صادر شده‌بود.

وی افزود: درحوزه واردات نیز در این مدت،‌ ۳۳۴ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۲۷۰ دلار کالا در قالب سه‌ هزار و ۱۲۲ اظهارنامه و به وزن ۶۴ هزار تُن از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شده‌است که حجم اصلی آن را کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و نیز مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: گمرکات استان قم در زمینه ترانزیت کالا با سایر گمرکات کشور نیز فعال است و در همین رابطه از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه در بخش ترانزیت ورودی ۸۳ هزار و ۴۴۲ تُن کالا در قالب سه‌هزار و ۴۳۶ اظهارنامه و در بخش ترانزیت خروجی سه‌هزار و ۵۳ تُن کالا در قالب ۲۵۱ اظهارنامه میان گمرکات قم با سایر گمرکات ترانزیت شده‌است.

دریکوندی با اشاره به این‌که فعالیت‌های تجاری در قم روند رو به رشدی دارد، گفت: در همین رابطه درآمد کل گمرکات استان نیز در این مدت به ۱۰ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۶۳۷ میلیون ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۳۰۱ درصد افزایش، رشد بسیار چشمگیری را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: گمرکات قم همچنین در زمینه مقابله با قاچاق نیز فعال است و در ۱۱ ماه سپری شده از سال ۱۴۰۱، ۷۵۰ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش نزدیک به ۱۷۷ میلیارد تومان در گمرکات استان تشکیل و برای رسیدگی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته‌است.

 
 
انتهای پیام / 106


کد مطلب: 108385

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108385/صادرات-قم-۲۳-درصد-رشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir