دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : 108385
منبع : قم نیوز

صادرات قم ۲۳ درصد رشد کرد

قم نيوز : مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن‌ماه، ارزش صادرات قم از ۳۱۸ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۶۵ دلار فراتر رفت که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳.۷ درصد رشد داشته‌است.
صادرات قم ۲۳ درصد رشد کرد
صادرات قم ۲۳ درصد رشد کرد
به گزارش قم نیوز اسفندیار دریکوندی بیان داشت: این میزان صادرات در مدت فوق در قالب هفت هزار و ۵۲۹ اظهارنامه و به وزن ۳۴۹ هزار تُن انجام شد در حالی که سال گذشته در این مدت ۲۵۷ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۷۲ دلار کالا در قالب پنج‌هزار ۳۷۶ اظهارنامه و به وزن ۲۶۳ هزار و ۶۷۷ تُن از گمرکات قم صادر شده‌بود.

وی افزود: درحوزه واردات نیز در این مدت،‌ ۳۳۴ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۲۷۰ دلار کالا در قالب سه‌ هزار و ۱۲۲ اظهارنامه و به وزن ۶۴ هزار تُن از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شده‌است که حجم اصلی آن را کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و نیز مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: گمرکات استان قم در زمینه ترانزیت کالا با سایر گمرکات کشور نیز فعال است و در همین رابطه از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه در بخش ترانزیت ورودی ۸۳ هزار و ۴۴۲ تُن کالا در قالب سه‌هزار و ۴۳۶ اظهارنامه و در بخش ترانزیت خروجی سه‌هزار و ۵۳ تُن کالا در قالب ۲۵۱ اظهارنامه میان گمرکات قم با سایر گمرکات ترانزیت شده‌است.

دریکوندی با اشاره به این‌که فعالیت‌های تجاری در قم روند رو به رشدی دارد، گفت: در همین رابطه درآمد کل گمرکات استان نیز در این مدت به ۱۰ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۶۳۷ میلیون ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۳۰۱ درصد افزایش، رشد بسیار چشمگیری را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: گمرکات قم همچنین در زمینه مقابله با قاچاق نیز فعال است و در ۱۱ ماه سپری شده از سال ۱۴۰۱، ۷۵۰ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش نزدیک به ۱۷۷ میلیارد تومان در گمرکات استان تشکیل و برای رسیدگی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته‌است.

 
 
انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcc44qsp2bqx18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما