دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب : 108395

زنان در زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت رسالت تاریخی دارند

قم نيوز : مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم گفت: زنان و بانوان درزمینهٔ سازی ظهور منجی عالم بشریت وظیفه‌دارند و باید با بصیرت، شناخت و آگاهی رسالت تاریخی خود را به نحو شایسته‌ای انجام دهند.
زنان در زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت رسالت تاریخی دارند
زنان در زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت رسالت تاریخی دارند
به گزارش قم نیوز همایش بصیرتی و سیاسی فرماندهان خواهر حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج قم امروز با حضور حجت الاسلام سیدحسن اکبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب علیه الاسلام و فرماندهان خواهر پایگاه ها و حوزه های مقاومت برگزار شد.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام علی بن ابی‌طالب قم(ع) امروز در این همایش با اشاره به ویژگی‌های مختلف انسان‌ها در زندگی دنیا، اظهار داشت: در بین روحیات و ویژگی‌های مختلف، یک گروه هستند که می‌توان از آنها به‌عنوان علمداران و یاوران دین الهی یاد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن اکبری بیان کرد: علم و معرفت به خداوند، معرفت به نفس، معرفت به تکالیف فردی و اجتماعی و دشمن‌شناسی جزو ویژگی مهم اصلی علمداران و یاوران دین الهی است.

وی تصریح کرد: علمداران دین الهی منحصر در مردان نیست و یاری دین خدا و ارزش‌ها، مشترک بین زن و مرد است و بسیاری از زنان مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) گوی سبقت را از مردان ربوده و به الگوی تمام دوران و مخلوقات تبدیل‌شده‌اند.

اکبری تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) مصداق تمام و کمال یک انسان تکلیف مدار، مؤمنه و دشمن‌شناس بود؛ حضرت زهرا در موضوع دفاع از ولایت به دنبال تبیین واقعیت‌ها و ضرورت‌هایی بودند که در تمام دوران‌ها نیاز سعادت و عاقبت‌به‌خیری انسان است.

وی از دشمن‌شناسی به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم زندگی و تکالیف اجتماعی انسان‌ها یادکرد و گفت: قدم اول در دشمن‌شناسی این است که انسان از امکانات و نعمت‌هایی مانند چشم، قلب، زیبایی و غیره در مسیر درست استفاده کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام علی بن ابی‌طالب قم(ع) استان قم تصریح کرد: اگر از این نعمت‌ها در مسیر نادرست استفاده شود، اراده و درک بشر از حقایق و واقعیت‌ها تغییر می‌کند به‌نحوی‌که برابر ضروریات و واجبات دین ایستاده و حتی اولیای الهی را نیز به مسلخ می‌برد.

اکبری افزود: اگر از چشم، قلب، زیبایی، سلامتی و غیره در مسیر نادرست بکار برده شود، همین نعمت‌ها و ابزارها به دشمن انسان تبدیل می‌شود.

وی بابیان اینکه علم به‌تنهایی نمی‌تواند انسان را به سعادت برساند، بیان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران، شخصیت‌هایی بودند که به‌رغم داشتن تحصیلات حوزوی و دروس دینی در برابر ولایت و ارزش‌های دینی ایستادند.

 کادرسازی مهم‌ترین رسالت و وظیفه بسیج است  

سردار مهدی کبیری‌پور جانشین سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم نیزدر این همایش، با اشاره به اهمیت وظایف و رسالت‌های حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه در بخش بانوان، بیان کرد: انتظار ما از رابطان نمایندگی ولی‌فقیه در پایگاه و حوزه‌های بسیج ادرسازی و تربیت کادر تراز انقلاب است.

جانشین سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم تاکید کرد: رکن رکین و مسئولیت مهم بسیج تربیت کادر است که اگر این کار به‌درستی انجام بگیرد باتربیت سربازان مخلص و کارآمد، زمینه‌سازی ظهور محقق می‌شود.

رئیس قرارگاه راهبردی عمار بابیان اینکه ایران باید در سه بعد اصلی نظامی، امنیتی و اقتصادی ابرقدرت شود، گفت: برای زمینه‌سازی ظهور باید نظام اسلامی در سه مؤلفه مهم و اساسی ابرقدرت و الهام‌بخش در جهان باشد.

  ایران اسلامی در دو حوزه نظامی و امنیتی پیشرفت‌های بالایی داشته است 

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در دو حوزه نظامی و امنیتی پیشرفت‌های بالایی داشته و از آن به عنوان ابرقدرت یاد می‌کنند؛ ادعای ارسال پهپاد به روسیه نشان از پیشرفت‌های شگرف این حوزه است و در حوزه امنیتی نیز ایران ابرقدرت است اما ازنظر اقتصاد ضعف دارد.

خانم رستمی مشاور نمایندگی دفتر ولی فقیه در بسیج خواهران استان قم در بخشی از این همایش، اظهار داشت: توانمندسازی و مهارت‌آموزی بسیجیان دهه شصتی با مهارت‌های چندرسانه‌ای یکی از اهداف پیش روی بسیج خواهران قم است.

 وی خاطرنشان کرد: پاسخ به شبهات سیاسی و جهاد تبیین و تولید محتوا جزو برنامه‌های آتی نواحی بسیج خواهران است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdnj0fkyt0zs6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما