سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : 108403
منبع : قم نیوز

۲۵ هزار دانش آموز قمی از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شدند

قم نيوز : رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم گفت: رسالت آموزش و پرورش در مسیر ارائه خدمات مشاوره‌ای صرفا حل مسائل و مشکلات دانش آموزان تعریف شده است.
۲۵ هزار دانش آموز قمی از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شدند
۲۵ هزار دانش آموز قمی از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شدند
به گزارش قم نیوز امینی رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به عملکرد مراکز مشاوره آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش استان با وجود داشتن پنج مرکز مشاوره فعال در سطح شهر، سالانه حدود ۷ هزار نفر دانش آموز را به صورت مستقیم و فردی و ۳۰ هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم و گروهی تحت پوشش قرار می‌دهد که تا به امروز مجموع مراجعین ما در مراکز مشاوره ۲۵ هزار نفر هستند.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم با بیان خدمات ارائه شده در این مراکز تصریح کرد: در این مراکز در حیطه‌های مختلف روانشناسی از جمله استرس و اضطراب، هدایت تحصیلی، مشکلات رفتاری والدین با بچه‌ها و بچه‌ها با والدین، مهارت ارتباط گیری و مهارت‌های دهگانه دانش آموزی و ارتباط موثر و حل مسئله، تاب آوری و در کل حل مشکلات روحی و روانی دانش آموزان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود.

امینی عنوان کرد: از آنجایی که یکی از فعالیت‌های مراکز مشاوره تخصصی آموزش و پرورش علی‌رغم ارائه خدمات مشاوره‌ای و درمانی، عنوان مرکز آموزشی نیز دارد لذا ویژه دانش آموزان، اولیا و همکاران فرهنگی خدمات پژوهش‌های تخصصی آموزشی نیز ارائه می‌شود.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد:به دو دلیل اقبال بسیاری به این مراکز مشاوره وجود دارد چرا که از طرفی این مراکز متصل به آموزش و پرورش با عنوان نهادی مورد اعتماد در بین مردم بوده و از طرف دیگر با دریافت تنها ۶۰ درصد هزینه مشاور که در مقایسه با دیگر مراکز مبلغ دریافتی بسیار ناچیز است.

امینی، رسالت آموزش و پرورش را در این مسیر صرفا حل مسائل و مشکلات دانش آموزان معرفی کرد و گفت: پنج درصد مراجعین ما که از کمیته امداد و بهزیستی و جزء دانش آموزان روستایی هستند از خدمات مراکز مشاوره آموزش و پرورش به صورت ویژه و کاملا رایگان برخوردار می‌شوند چرا که اولویت ما حل مسائل خانواده هاست.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به خدمات طرح نماد با عنوان اختصاصی سامانه (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) افزود: مضاف بر کار مشاوره‌ای که در این مراکز انجام می‌شود در صورت لزوم به منظور پشتیبانی مالی دانش آموزان خود را به بهزیستی و کمیته امداد ارجاع می‌دهیم تا مشکل در درون خانواده ریشه یابی و حل شود.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان یادآور شد: از آنجایی که مشاورین مراکز مشاوره ما کمتر از یک پنجم مراجعین هستند لذا نمی‌توانیم فاصله همه مراجعات را در کمترین زمان ممکن پاسخگو باشیم.

امینی با اشاره به برنامه‌های هفته تربیت اسلامی عنوان کرد: در این ایام ضمن تقدیر از گروه‌های غیر رسمی چند نشست تخصصی با موضوع تربیت اسلامی نیز برگزار خواهد شد که پیش مقدمه آن با عنوان رویداد تخصصی آشنایی با آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان با رویکرد مدرسه محوری ویژه ۲ هزار نفر از مشاوران و مربیان و اساتید مجرب در سراسر کشور به صورت آنلاین برگزار و ۷۷۰ هزار نفر نیز به صورت آفلاین مشاهده کردند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdzj0fsyt0zo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما