قم نيوز : معاون مسجد مقدس جمکران گفت: برنامه های مسجد جمکران به مناسبت ایام شعبان از ۲۷ بهمن ماه آغاز و اجتماع ۱۰ هزار نفری حاج قاسم با عنوان سلام فرمانده ۲ در مسجد اجرا شد و اولین اجرای این سرود ساعت ۱۶ روز نیمه شعبان انجام می شود.
اجرای سرود «سلام فرمانده ۲» روز نیمه شعبان با حضور ۱۰ هزار نوجوان در مسجد جمکران
اجرای سرود «سلام فرمانده ۲» روز نیمه شعبان با حضور ۱۰ هزار نوجوان در مسجد جمکران
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی ظهر امروز در نشست خبری جشن‌های سراسری نیمه شعبان که در سالن اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه قم قطب فرهنگی کشور است، اظهار داشت: جایگاه قم به فرهنگ آن است و نقش تربیتی قم در آخرالزمان و پناهگاه آن مورد توجه است.
وی با اشاره به روایتی از معصومین(ع) افزود: وقتی فتنه شهرها را فرا گرفت بر شماست که به قم بروید، قم حرم اهل بیت(ع) و شهر قیام و اقامه و تربیت، حوزه علمیه و ام القرای جهان اسلامی است.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه مردم قم رسالت خطیری در آخرالزمان دارند چون پناهگاه دیگران هستند، تصریح کرد: از مسئولان می خواهیم که زیرساخت های لازم برای حضور زائران به شهر مقدس قم  به مناسبت نیمه شعبان فراهم شود.
نیمه شعبان بهترین فرصت و بالاترین ظرفیت برای حضور زائران در قم است   
حسین‌آبادی ادامه داد: باید با کم کردن هزینه اسکان و غذا شرایط را برای حضور زائران به قم و مسجد مقدس جمکران فراهم کنیم، "مهدویت" دکترین وحدت بخش است و نیمه شعبان بهترین فرصت و بالاترین ظرفیت برای حضور مردم را دارد.
وی با اشاره به برپایی موکب‌ها در بلوار پیامبر اعظم گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد جمکران تاکید کرد که ستاد ملی راه‌اندازی شود که قرارگاه مرکزی نیمه شعبان باشد، میلیون‌ها نفر از سراسر کشور برای جشن نیمه شعبان به شهر مقدس قم سفر می‌کنند که باید شهر قم شهر زیارتی معارفی باشد و کسی که به قم می‌آید دغدغه اسکان و تغذیه نداشته باشد.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: بدون هیچ فراخوانی 300 موکب از 20 استان کشور برای جشن‌های نیمه شعبان قم اعلام آمادگی کردند که باید هزینه اسکان و تغذیه به صورت رایگان باشد و مساجد پای کار بیایند.
  نیمه شعبان روز امید مستضعفین، صالحین و مجاهدهین است  
حسین‌آبادی با تاکید بر اینکه روز نیمه شعبان روز امید مستضعفین، صالحین و مجاهدهین است، گفت: با توجه به جایگاه مسجد مقدس جمکران و اینکه نیمه شعبان به نام قم گره خورده و با توجه به علاقه و ارادت ویژه مردم به امام زمان(عج) باید بهترین استفاده را از این مراسم ببریم.
وی ادامه داد: باید حضور زائران برای سفر به شهر قم تسهیل شود که بهترین فرصت نیمه شعبان است، در حوزه عملیات فرهنگی با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امید آفرینی را مورد توجه قرار می دهد و می فرماید امید به امام  زمان(عج) امیدی قطعی است در این زمینه پویش امید را راه اندازی کردیم، در نیمه شعبان در راستای امیدآفرینی اقدام شود که کانال و سایتی در این زمینه راه‌اندازی شد.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: برنامه های مسجد جمکران به مناسبت ایام شعبان از 27 بهمن ماه آغاز و اجتماع 10 هزار نفری حاج قاسم با عنوان سلام فرمانده 2 در مسجد اجرا شد و اولین اجرای این سرود ساعت 16 روز نیمه شعبان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: از 26 استان کشور میزبان خادم یاران رضوی بودیم و همچنین قرار است همایش هایی با عنوان دکترین مهدویت و پیوند فیروزه ای برگزار شود، همزمان با شب نیمه شعبان و از ساعت 21 بانگ "لبیک یا مهدی" در سراسر کشور پخش خواهد شد و پویش توسل در مسجد جمکران برگزار می‌شود.
  شهر قم همزمان با شب نیمه شعبان نور افشانی می‌شود  
حسین آبادی افزود: ساعت 23 و 35 شب نیمه شعبان مراسم نورافشانی برگزار می شود، همچنین همچون سال های گذشته اقامه نماز جماعت ظهر نیمه شعبان برپا و همچنین جشن مهدی یاوران ویژه معلولان در مسجد جمکران برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: روزهای یکم و دوم اسفندماه سرود سلام فرمانده 2 با حضور 10 هزار نوجوان از قم و 14 استان کشور در سه موقعیت مختلف همخوانی شد و  روز جمعه این سرود در شبکه سه رونمایی می شود و نخستین اجرای میدانی این سرود عصر نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران با اجرای روحی برگزار می شود.
جشن‌های محلات همزمان با نیمه شعبان در قم برگزار می‌شود  
وی با اشاره به برگزاری جشن‌های محلی نیمه شعبان بیان کرد: جشن‌های محلات با محوریت امیدآفرینی برگزار می‌شود و رسانه ملی به صورت ویژه ماموریت دارد که بر جشن‌های محلات با محوریت مساجد تمرکز کند.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: یکی از ورودی‌های اصلی شهر مقدس قم باید مسجد مقدس جمکران باشد و در طرح کلان شهر زیارتی قم، مسجد جمکران ورودی ویژه با پارکینگ‌های مناسب داشته باشد.
حسین‌آبادی با اشاره به ویژه برنامه‌های نیمه شعبان ویژه کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در مسجد مقدس جمکران به صورت ویژه 3 استیج کودک و نوجوان برقرار می شود و طلاب و روحانیون حضور پیدا می‌کنند و رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام در مسجد مقدس حضور مستقر می‌شوند.
وی گفت: مسجد جمکران مکانی برای بهره مندی مردم است و بیش از 20 میلیون زائر در طول سال در این مسجد حضور پیدا می کنند و باید از این ظرفیت در راستای تبلیغ و ترویج معارف دینی بهره ببریم.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: احیای شب نیمه شعبان امسال در سراسر کشور در مساجد و امام زادگان و مسجد مقدس جمکران برگزار می شود، حجت‌الاسلام پناهیان سخنران این مراسم است و سید مهدی میرداماد مدیجه‌سرایی می‌کند و دعای کمیل نیز توسط عباس حیدرزاده قرائت می‌شود.
حسین‌آبادی خاطرنشان کرد: مهدوی‌یاور سال نیز همزمان با روز نیمه شعبان انتخاب می‌شود و چند تجلیل در زمینه مهدویت خواهیم داشت،  سلام فرمانده بهترین سرود سال بود که مورد تقدیر قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjyoevhuqeyxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما