چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : 108422

حجت‌الاسلام مؤمنی: دسیسه قم‌هراسی دشمنان نقش بر آب خواهد شد

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم هراسی‌های اخیر را حیله‌ای برای مقابله با حضور پرشور مردم در ایام نیمه شعبان دانست و گفت: دشمنانی که در این ایام نسبت به جریان مهدویت حرکت‌هایی را انجام داده و نقشه‌های شومی را کشیده‌اند به فضل الهی و به نگاه امام عصر(عج) زمین‌گیر و دسیسه‌شان نقش بر آب خواهد شد.
حجت‌الاسلام مؤمنی: دسیسه قم‌هراسی دشمنان نقش بر آب خواهد شد
حجت‌الاسلام مؤمنی: دسیسه قم‌هراسی دشمنان نقش بر آب خواهد شد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن اشاره به حال و هوای نیمه شعبانی شهر مقدس قم، اظهار داشت: مردم قم همواره آماده میزبانی از موکب‌ها و پذیرایی از حاضران در مسجد مقدس جمکران هستند، تا مسیر مهدویت را به سمت پایگاه مهدویت رهنمون ساخته و خاری در چشم دشمنان خدا باشند.
وی قم هراسی‌های اخیر را حیله‌ای برای مقابله با حضور پرشور مردم در ایام نیمه شعبان توصیف کرد و ابراز داشت: قطعاً شاهد حضور پرشور و پررونق مردم در شب و روز نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران خواهیم بود؛ دشمنانی که در این ایام نسبت به جریان مهدویت در این کشور حرکت‌هایی را انجام داده، نقشه‌های شومی را کشیده‌اند که به فضل الهی و به نگاه حجت بن الحسن علیه‌السلام زمین‌گیر و دسیسه‌شان نقش بر آب خواهد شد.
مؤمنی در ادامه با تأکید بر این‌که همواره مشمول عنایات بقیه‌الله الاعظم(عج) هستیم، خاطرنشان ساخت: رزق و خیر عظیمی که به انسان می‌رسد در سایه‌سار عنایات الهی و حضور امام معصوم علیه‌السلام است. امام زمان(عج) همواره به یاد و دعاگوی انسان برای رهایی از خبط و خطاها است.
 وی ضمن اشاره به فرازهایی از نامه امام زمان(عج) به شیخ مفید، با تأکید بر این‌که امام زمان(عج) مؤمنین را به نام دعا می‌فرمایند، یادآور شد: این مملکت، مملکت امام زمان(عج) است و قطعاً این عزت، آرامش و امنیتی که در کشور داریم، در سایه‌سار نگاه‌ها و دعاهای صاحب‌الزمان(عج) است.
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بابیان این‌که حجابی که میان ما و امام زمان(عج) وجود دارد، از طرف ماست، اظهار داشت: اعمال ما بزرگ‌ترین حجاب میان ما و وجود نازنین صاحب‌الزمان(عج) است؛ گناهانی که ما انجام می‌دهیم، همچون تابلویی است که ندا می‌دهد؛ ورود حجت بن الحسن(عج) ممنوع!
وی با تأکید بر این‌که اگر موانع را از میان خودمان برداریم، قطعاً حضور امام زمان(عج) را درک خواهیم کرد، ابراز داشت: برای این‌که موردعنایت خاص بقیه‌الله الاعظم(عج) قرار بگیریم، نباید تنها بر ادعا در دوستی توقف نماییم؛ باید به صداقت در دوستی عینیت ببخشیم چراکه هیچ دوستی دل دوست خود را نمی‌آزارد و کاری انجام نمی‌دهد که دل دوستش بشکند.
مؤمنی پخش دعای عهد، مناجات امام زمان(عج) و زیارت آل یاسین از رسانه ملی را مایه مباهات دانست و با تأکید بر این‌که همواره باید برای سلامتی و ظهور حضرت دعا نماییم، اظهار داشت: اگر در نیمه شعبان برای ظهور بقیه‌الله الاعظم(عج) دعا کنیم، قطعاً مشمول دعا و عنایات خاص حضرت خواهیم شد. نام امام زمان(عج) آرامش در قلب‌ها ایجاد نموده، با ظهور ایشان درد و رنج‌های عالم رنگ بر خواهد بست.
سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به روایتی بابیان این‌که اعمال انسان خدمت امام زمان(عج) عرضه می‌گردد، اظهار داشت: همواره باید توجه داشته باشیم که آیا اعمالمان را به‌گونه‌ای ترسیم نموده‌ایم تا قابل‌عرضه خدمت صاحب‌الزمان(عج) باشد.
وی خلوص در محبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام را یکی دیگر از مؤلفه‌های مؤثر بر کسب عنایات خاص امام زمان(عج) دانست و یادآور شد: آیات الهی تأکیددارند که برای تقرب به درگاه الهی متوسل به‌وسیله شوید؛ در روایات اسلامی اهل‌بیت(ع) وسیله خلوص ارتباط با خداوند متعال و تقرب به درگاه ذات اقدس الهی شمرده‌شده‌اند. امکان ندارد کسی بامعرفت نسبت به حجت بن الحسن(عج) و خلوص در محبت امام(ع) را فرابخوانند و پاسخی از سوی ایشان نشنوند.
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بر ضرورت احیای نیمه شعبان در گستره جهانی به‌ویژه در جای‌جای ایران اسلامی تأکید کرد و بابیان این‌که باید با اضطرار ظهور منجی عالم بشریت را از خداوند متعال مطالبه نماییم، ابراز داشت: دعا برای ظهور و سلامتی صاحب‌الزمان(عج) گره‌گشای مشکلات است.
مؤمنی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به حدیث «ما من عبد احبّنا و زاد فی حبنا و اخلص فی معرفتنا و سئل عن مسألة الا و نفثنا فی روعه جواباً لتلک المسألة»، با تأکید بر این‌که باید از گذر اهل‌بیت علیهم‌السلام گدای درگاه الهی شویم، خاطرنشان ساخت: هراندازه دل انسان بشکند، قیمت پیدا می‌کند؛ چراکه اگر دل بشکند، حرم خدا می‌شود.
پایان پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcewv8zwjh87ei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما