قم نيوز : مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: برای اشتغال‌زایی جوانان، تسهیلات 100 میلیون‌تومانی با سود 4 درصد در نظر گرفته شده است که افراد با داشتن مدرک فنی‌حرفه‌ای می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.
اختصاص تسهیلات اشتغال‌زایی به جوانان قمی/اماکن ورزشی از جشن‌های عروسی میزبانی می‌کنند
اختصاص تسهیلات اشتغال‌زایی به جوانان قمی/اماکن ورزشی از جشن‌های عروسی میزبانی می‌کنند
به گزارش قم نیوز ابراهیم سانی‌خانی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری پیرامون تشریح برنامه‌های هفته جوان که در سالن جلسات فرهنگ‌سرای جوان برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: فعالیت‌های ادار‌ه‌کل ورزش و جوانان استان قم بر دو محور تقسیم می‌شود که بخش اول آن مربوط به حوزه ورزش و بخش دوم امور جوانان است.
وی ادامه داد: جوانان امروز موتور محرک نظام انقلاب اسلامی هستند و در استان قم نیز توجهی ویژه به جوانان می‌شود، در این چند ماه اخیر در زمینه آسیب‌های موجود در حوزه جوانان بررسی‌هایی انجام و طرح‌های خوبی به ما ارائه شده است.
*تعداد خانه جوانان ما باید افزایش یابد
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به کمبود تعداد خانه جوانان در سطح استان، تصریح کرد: برای ارتباط بیشتر با جوانان و استفاده از ظرفیت آن‌ها باید تعداد خانه‌های جوان در سطح استان را افزایش دهیم و درحال حاضر فرهنگ‌سرای جوان تنها خانه جوانی است که در استان فعالیت می‌کند.
سانی‌خانی در ادامه خاطرنشان کرد: یک خانه جوان در منطقه دروازه‌ری در حال ساخت است که پیشرفت ۶۰ درصدی داشته، در منطقه نیروگاه نیز با هماهنگی که با دفتر تبلیغات اسلامی انجام داده‌ایم مقرر شده از ظرفیت مجتمع فرهنگی نور در راستای امور جوانان استفاده شود و در شهر جعفریه نیز مشغول ساخت خانه جوان هستیم.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این سه خانه جوان وضعیت ما در سطح استان بهتر خواهد شد، گفت: روزی که بنده به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان منصوب شدم 60 سمن در استان قم وجود داشت که بعد از گذشت زمان کمتر از یک سال این آمار به 140 سمن افزایش یافته است و حضور سمن‌ها در استان بسیار موثر است و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
*شبکه تخصصی «سبک زندگی ایرانی اسلامی» به قم اختصاص داده شد
سانی‌خانی در ادامه عنوان کرد: در سطح کشور ۱۴ شبکه تخصصی استانی را داریم؛ این شبکه‌ها در حوزه ۶ گانه ازدواج و خانواده، اشتغال، مشارکت‌های اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی و اوقات فراغت جوانان فعالیت دارند. بنابه‌نظر وزارت‌ ورزش و جوانان تصمیم گرفته شد که یک شبکه اختصاصی با عنوان «سبک زندگی ایرانی اسلامی» به استان قم اختصاص داده شود. امیدوارم بتوانیم یک سبک زندگی ایرانی اسلامی را به همت مجموعه‌هایی مانند حوزه علمیه و دانشگاه‌های قم به کشور معرفی کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به اینکه مدیریت استان تاکید ویژه‌ای بر مسائل جوانان دارد، گفت: در حوزه جوانان در استانداری کمیسیونی با عنوان «ستاد ساماندهی امور جوانان» به ریاست شخص استاندار تشکیل شده است که دبیر آن کمسیون بنده هستم؛ در این ستاد ۲۱ دستگاه در حوزه مسائل جوانان همکاری می‌کنند.
*جشن روز جوان در قم برگزار می‌شود
وی در ادامه بیان کرد: عناوینی که برای روزهای هفته جوان در نظر گرفته‌ شده به این ترتیب است که برای روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه عنوان «جوان مومن، افتخار آفرین، دانا و پرانگیزه»، جمعه «جوان، سلامت و سبک زندگی صحیح»، شنبه «جوان، خودباوری، معتقد به اصل ما می توانیم»، یکشنبه «جوان، جهاد علمی و پیشرفت اقتصادی»، دوشنبه «جوان انقلابی ، استکبارستیزی و عزت ملی»، سه شنبه «جوان، عدالت و مبارزه با فساد» و چهارشنبه «جوان، انتظار و تمدن نوین اسلامی» عناوینی را انتخاب کرده‌ایم.
سانی‌خانی ادامه داد: همچنین روز تولد حضرت علی‌اکبر(ع) جشن روز جوان با حضور جوانان عزیز و توانمند استان قم از ساعت ۱۹ در سالن ۲ هزار نفری شهید حیدریان برگزار خواهد شد که در این مراسم از جوانان موثر و ورزشکار قمی تجلیل خواهد شد، همچنین مراسم اختتامیه جشنواره جوانان برتر ایران زمین نیز همزمان با این جشن برگزار خواهد شد.
*زوجین می‌توانند از اماکن ورزشی برای برگزاری مراسمات ازدواج خود استفاده کنند
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم اظهار کرد: در استان قم ما متولی امور جوانان هستیم، باید زبان گویای آن‌ها باشیم و مشکلات مختلف آن‌ها را برطرف کنیم. برای مثال زوجین می‌توانند برای برگزاری مراسم ازدواجشان از سالن‌های ورزشی و یا زمین چمن‌هایی که در استان وجود دارد استفاده کنند و ما هیچ مشکلی از این بابت نداریم.
وی افزود: نه تنها اداره‌کل ورزش و جوانان بلکه تمامی دستگاه‌های دولتی موظف هستند تالار‌ها و یا سالن‌های همایش خود را برای امر ازدواج جوانان در اختیار آن‌ها قرار دهند، این مسئله مصوبه‌ای است که دولت به استانداران و فرمانداران ابلاغ کرده و از نظر قانون با رعایت برخی شرایط انجام این موضوع هیچ منعی ندارد.
*ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی ۱۰۰ میلیون تومانی به جوانان
سانی‌خانی در ادامه به سوال خبرنگار فارس در قم مبنی بر اینکه آیا تسهیلاتی برای اشتغال‌زایی جوانان در نظر گرفته شده است، توضیح داد: دولت سیزدهم در زمینه اشتغال‌زایی حمایت‌های ویژه‌ای از جوانان کرده اما متاسفانه در زمینه اطلاع‌رسانی کم‌کاری شده است؛ مجموعه‌هایی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، بسیج سازندگی، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... می‌توانند به افرادی که دارای مدرک فنی‌حرفه‌ای هستند در راستای اشتغال‌زایی، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد ارائه دهند.
وی افزود: جوانان قمی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به معاونت امور جوانان در فرهنگ‌سرای جوان مراجعه و از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنند.
*بیش از ۱۱ هزار قمی در سال ۱۴۰۱ وام ازدواج دریافت کرده‌اند
سانی‌خانی در پایان با اشاره به آمار افراد قمی که در سال ۱۴۰۱ وام ازدواج دریافت کرده‌اند، تاکید کرد: بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی ۱۱ هزار و ۵۳۹ قمی تا پایان دی‌ماه امسال وام ازدواج را اخذ کرده‌اند. در آماری که اعلام شد به لطف خدا استان قم یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه بوده است.
پایان پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcf0cdymw6dxja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما