کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستگاه‌های فرهنگی کشور اندیشه مهدویت و انتظار را نوسازی کنند

خبرگزاری ايرنا , 12 اسفند 1401 ساعت 19:33

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: دستگاه‌های فرهنگی و دینی کشور با زعامت و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی باید اندیشه مهدویت و انتظار را نوسازی کنند تا عرضه‌های متنوع و جدیدی برای ایران و جهان داشته باشیم، و انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را تبیین کنیم.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی روز جمعه در هجدهمین همایش دکترین مهدویت در شبستان کربلای مسجد جمکران، مهدویت را شعاعی از امامت توصیف کرد و اظهار داشت:مهدویت اوج امامت است و انتظار نیز شعاعی از مهدویت است، این تفسیر ناب، دلپذیر و جامعی از مهدویت و انتظار می‌باشد.

 
وی یادآور شد: این اندیشه عمیق، اعتقادی و جامع بود که نسل جوان بزرگ ما را در روزگار انقلاب اسلامی و در عصر دفاع مقدس هدایت کرد، بعد از آن هم به فضل خدا نسل‌های آینده این اندیشه جامع و نگاه کلان را دنبال خواهند کرد.
 
اعرافی بیان داشت: انتظار موتور محرکی است که تمام اندیشه‌های اسلامی را برای آرمان بزرگ الهی به خط می‌کند، اگر انتظار را این جور کلان نظریه تفسیر کردیم، و مهدویت را این گونه دیدیم، به این نکته می‌رسیم که حکومت و اداره جامعه در قلب مهدویت نهفته است.
 
وی گفت: عمده آیه‌های قرآنی که پیرامون مهدویت است بر محور امامت و حاکمیت می‌چرخد، در جامعه مهدوی تمام ناخالصی‌ها در ارتباط انسان با عالم قدس کنار می‌رود، همه عبادت‌ها به اوج اخلاص می‌رسد، و در اکثر آیه‌ها مفهوم وراثت و خلافت و امامت و تمکن وجود دارد، این‌ها همه یعنی حاکمیت مطلق، از این رو مهدویت نیز حاکمیت مطلق است، قله حاکمیت صالحان در رستاخیز مهدوی تجلی پیدا می‌کند.
 
وی افزود: ما معتقدیم اسلام در پرتو اندیشه مهدویت، انتظاری را قرار داده، که ما را در مسیر خدا هدایت می‌کند، البته حکومت اسلامی عناصری دارد که مهمترین عنصر آن قوانین و شرع اسلام است، این قوانین باید پیکره حیات انسان مسلمان شود، ولی این قوانین وقتی تضمین و راهبری درست پیدا می‌کند که ولی خدا و فقیه جامعی راهبر و مشرف بر آن باشد.
 
اعرافی با اشاره به اینکه نسل جوان در معرض دشوارترین تهاجم‌های تاریخ قرار گرفته گفت: دستگاه‌های فرهنگی و دینی و همه ما در برابر این نسل رسالت سنگینی داریم، این منظومه فکری مهدویت و انتظار حیات بخش و نجات دهنده است، جوان امروز ما که در معرض این جنگ پیچیده قرار گرفته‌است، اگر این حقایق را بشنود، از جوان عصر دفاع مقدس و روزگار انقلاب اسلامی نیز بالاتر است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: بسیار سپاسگزارم که برای نوردهمین دوره دکترین مهدویت موضوع جوان را برگزیده‌اند، جوانان ما امروز نیز اگر این حقایق را بشنوند از ما و شما پیشگام‌تر خواهند بود.
 
وی افزود: دستگاه‌های مسئول کشور با زعامت و هدایت رهبر معظم انقلاب و با اتکا بر نظریه مهدویت و انتظار راستین باید این ۲ کار بزرگ را به هم گره بزنند، هم باید اندیشه مهدویت و انتظار را روزبه‌روز نوسازی کنیم، و عرضه‌های متنوع و جدیدی برای ایران و جهان داشته باشیم، و هم انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را تبیین نماییم.
 
اعرافی همچنین اهمیت کارآمدی و خدمتگزاری صادقانه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ملت اگر این دو را ببینند، همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند، عرصه ۲۲ بهمن نشانی از عظمت و رشادت ملت ایران بود، و این راه در پرتو مهدویت و انتظار قابل استمرار است.

انتهای پیام / 106 


کد مطلب: 108437

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108437/دستگاه-های-فرهنگی-کشور-اندیشه-مهدویت-انتظار-نوسازی-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir