قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: دستگاه‌های فرهنگی و دینی کشور با زعامت و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی باید اندیشه مهدویت و انتظار را نوسازی کنند تا عرضه‌های متنوع و جدیدی برای ایران و جهان داشته باشیم، و انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را تبیین کنیم.
دستگاه‌های فرهنگی کشور اندیشه مهدویت و انتظار را نوسازی کنند
دستگاه‌های فرهنگی کشور اندیشه مهدویت و انتظار را نوسازی کنند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی روز جمعه در هجدهمین همایش دکترین مهدویت در شبستان کربلای مسجد جمکران، مهدویت را شعاعی از امامت توصیف کرد و اظهار داشت:مهدویت اوج امامت است و انتظار نیز شعاعی از مهدویت است، این تفسیر ناب، دلپذیر و جامعی از مهدویت و انتظار می‌باشد.
 
وی یادآور شد: این اندیشه عمیق، اعتقادی و جامع بود که نسل جوان بزرگ ما را در روزگار انقلاب اسلامی و در عصر دفاع مقدس هدایت کرد، بعد از آن هم به فضل خدا نسل‌های آینده این اندیشه جامع و نگاه کلان را دنبال خواهند کرد.
 
اعرافی بیان داشت: انتظار موتور محرکی است که تمام اندیشه‌های اسلامی را برای آرمان بزرگ الهی به خط می‌کند، اگر انتظار را این جور کلان نظریه تفسیر کردیم، و مهدویت را این گونه دیدیم، به این نکته می‌رسیم که حکومت و اداره جامعه در قلب مهدویت نهفته است.
 
وی گفت: عمده آیه‌های قرآنی که پیرامون مهدویت است بر محور امامت و حاکمیت می‌چرخد، در جامعه مهدوی تمام ناخالصی‌ها در ارتباط انسان با عالم قدس کنار می‌رود، همه عبادت‌ها به اوج اخلاص می‌رسد، و در اکثر آیه‌ها مفهوم وراثت و خلافت و امامت و تمکن وجود دارد، این‌ها همه یعنی حاکمیت مطلق، از این رو مهدویت نیز حاکمیت مطلق است، قله حاکمیت صالحان در رستاخیز مهدوی تجلی پیدا می‌کند.
 
وی افزود: ما معتقدیم اسلام در پرتو اندیشه مهدویت، انتظاری را قرار داده، که ما را در مسیر خدا هدایت می‌کند، البته حکومت اسلامی عناصری دارد که مهمترین عنصر آن قوانین و شرع اسلام است، این قوانین باید پیکره حیات انسان مسلمان شود، ولی این قوانین وقتی تضمین و راهبری درست پیدا می‌کند که ولی خدا و فقیه جامعی راهبر و مشرف بر آن باشد.
 
اعرافی با اشاره به اینکه نسل جوان در معرض دشوارترین تهاجم‌های تاریخ قرار گرفته گفت: دستگاه‌های فرهنگی و دینی و همه ما در برابر این نسل رسالت سنگینی داریم، این منظومه فکری مهدویت و انتظار حیات بخش و نجات دهنده است، جوان امروز ما که در معرض این جنگ پیچیده قرار گرفته‌است، اگر این حقایق را بشنود، از جوان عصر دفاع مقدس و روزگار انقلاب اسلامی نیز بالاتر است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: بسیار سپاسگزارم که برای نوردهمین دوره دکترین مهدویت موضوع جوان را برگزیده‌اند، جوانان ما امروز نیز اگر این حقایق را بشنوند از ما و شما پیشگام‌تر خواهند بود.
 
وی افزود: دستگاه‌های مسئول کشور با زعامت و هدایت رهبر معظم انقلاب و با اتکا بر نظریه مهدویت و انتظار راستین باید این ۲ کار بزرگ را به هم گره بزنند، هم باید اندیشه مهدویت و انتظار را روزبه‌روز نوسازی کنیم، و عرضه‌های متنوع و جدیدی برای ایران و جهان داشته باشیم، و هم انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را تبیین نماییم.
 
اعرافی همچنین اهمیت کارآمدی و خدمتگزاری صادقانه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ملت اگر این دو را ببینند، همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند، عرصه ۲۲ بهمن نشانی از عظمت و رشادت ملت ایران بود، و این راه در پرتو مهدویت و انتظار قابل استمرار است.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdcaean6049nwy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما