کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همراهی ۱۵ کلان‌شهر کشور برای برگزاری جشن بزرگ نیمه‌شعبان در قم

قم نیوز , 13 اسفند 1401 ساعت 10:42

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: در آستانه جشن بزرگ نیمه شعبان، ۱۵ کلان‌شهر و شهرداری از مسجد مقدس جمکران و حریم آن بازدید کرده‌اند و به دنبال این اتفاق، تقسیم‌کاری از سوی سازمان شهرداری‌ها صورت گرفته است.


به گزارش قم نیوز ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم ضمن تبریک به مناسبت اعیاد مبارک شعبانیه، اظهار داشت: ستاد تسهیلات زائرین در استان قم از حدود ۳ ماه پیش فعالیت خود را برای ایام نیمه شعبان با برگزاری جلسات منسجم هم‌اندیشی و هماهنگی آغاز کرده است.

 
وی با اشاره به برگزاری چهار جلسه در حوزه سازمان شهرداری‌ها با دستور وزیر کشور، گفت: ۱۵ کلان‌شهر و شهرداری نیز برای بازدید میدانی از مسجد مقدس جمکران و حریم آن به شهر قم سفر کرده‌اند و به دنبال این اتفاق، تقسیم‌کاری از سوی سازمان شهرداری‌ها صورت گرفته که شهرداری تهران در صحن‌های مسجد مقدس جمکران و پارکینگ متصل به آن و سایر شهرداری‌ها در پارک‌سوار‌های پیرامون مسجد خدمت‌رسانی خواهند کرد.
 
معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های اداری و اجرایی استان قم در ۱۲ کمیته ستاد تسهیلات سازماندهی شده‌اند که در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای پذیرایی از زائران میلیونی نیمه شعبان هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: از روز شنبه هفته آینده، در رسانه ملی برای حضور مردم در میهمانی بزرگ جشن نیمه شعبان تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌شود و دعوت‌های گوناگونی در شبکه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.
 
مقیمی با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۳۱۳ موکب از ۳۰ شهر ایران و ۶ کشور همسایه ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: برای هزار و ۸۰۰ غرفه مکان نمایی شده و پیش‌بینی می‌شود تعداد موکب‌ها در این یک هفته باقی‌مانده به نیمه شعبان، به ۵۰۰ موکب برسد.
 
وی با تأکید بر اینکه مجموعه‌ای از سرویس‌های بهداشتی سیار از سوی سپاه، ارتش و شهرداری تهران تدارک دیده‌شده است، ادامه داد: همچنین ۱۶ پارکینگ و پارک‌سوار در پیرامون مسجد جمکران با اجاره زمین‌های کشاورزی و..‌. به وسعت ۱۸۰ هکتار مهیا شده است.
 
معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم ابراز کرد: در حوزه اسکان زائران، اقدامات بسیار گسترده‌ای برای آماده‌سازی بقاع، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها، ورزشگاه‌ها و... با همکاری آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان و اوقاف و امور خیریه در حال انجام است.
 
گفتنی است زائرین محترم می‌توانند با مراجعه به پرتال جامع زیارت و گردشگری استان قم به آدرس http://qomzaer.ir، اطلاعات موردنیاز خود در رابطه با اماکن زیارتی، تفریحی و اقامتی و مراکز درمانی، خدماتی و نیز نقشه راهنمای شهر مقدس قم را به‌دست بیاورند.
 
پایان پیام / 106 


کد مطلب: 108439

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108439/همراهی-۱۵-کلان-شهر-کشور-برگزاری-جشن-بزرگ-نیمه-شعبان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir