شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : 108439
منبع : قم نیوز

همراهی ۱۵ کلان‌شهر کشور برای برگزاری جشن بزرگ نیمه‌شعبان در قم

قم نيوز : معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: در آستانه جشن بزرگ نیمه شعبان، ۱۵ کلان‌شهر و شهرداری از مسجد مقدس جمکران و حریم آن بازدید کرده‌اند و به دنبال این اتفاق، تقسیم‌کاری از سوی سازمان شهرداری‌ها صورت گرفته است.
همراهی ۱۵ کلان‌شهر کشور برای برگزاری جشن بزرگ نیمه‌شعبان در قم
همراهی ۱۵ کلان‌شهر کشور برای برگزاری جشن بزرگ نیمه‌شعبان در قم
به گزارش قم نیوز ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم ضمن تبریک به مناسبت اعیاد مبارک شعبانیه، اظهار داشت: ستاد تسهیلات زائرین در استان قم از حدود ۳ ماه پیش فعالیت خود را برای ایام نیمه شعبان با برگزاری جلسات منسجم هم‌اندیشی و هماهنگی آغاز کرده است.
 
وی با اشاره به برگزاری چهار جلسه در حوزه سازمان شهرداری‌ها با دستور وزیر کشور، گفت: ۱۵ کلان‌شهر و شهرداری نیز برای بازدید میدانی از مسجد مقدس جمکران و حریم آن به شهر قم سفر کرده‌اند و به دنبال این اتفاق، تقسیم‌کاری از سوی سازمان شهرداری‌ها صورت گرفته که شهرداری تهران در صحن‌های مسجد مقدس جمکران و پارکینگ متصل به آن و سایر شهرداری‌ها در پارک‌سوار‌های پیرامون مسجد خدمت‌رسانی خواهند کرد.
 
معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های اداری و اجرایی استان قم در ۱۲ کمیته ستاد تسهیلات سازماندهی شده‌اند که در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای پذیرایی از زائران میلیونی نیمه شعبان هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: از روز شنبه هفته آینده، در رسانه ملی برای حضور مردم در میهمانی بزرگ جشن نیمه شعبان تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌شود و دعوت‌های گوناگونی در شبکه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.
 
مقیمی با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۳۱۳ موکب از ۳۰ شهر ایران و ۶ کشور همسایه ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: برای هزار و ۸۰۰ غرفه مکان نمایی شده و پیش‌بینی می‌شود تعداد موکب‌ها در این یک هفته باقی‌مانده به نیمه شعبان، به ۵۰۰ موکب برسد.
 
وی با تأکید بر اینکه مجموعه‌ای از سرویس‌های بهداشتی سیار از سوی سپاه، ارتش و شهرداری تهران تدارک دیده‌شده است، ادامه داد: همچنین ۱۶ پارکینگ و پارک‌سوار در پیرامون مسجد جمکران با اجاره زمین‌های کشاورزی و..‌. به وسعت ۱۸۰ هکتار مهیا شده است.
 
معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم ابراز کرد: در حوزه اسکان زائران، اقدامات بسیار گسترده‌ای برای آماده‌سازی بقاع، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها، ورزشگاه‌ها و... با همکاری آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان و اوقاف و امور خیریه در حال انجام است.
 
گفتنی است زائرین محترم می‌توانند با مراجعه به پرتال جامع زیارت و گردشگری استان قم به آدرس http://qomzaer.ir، اطلاعات موردنیاز خود در رابطه با اماکن زیارتی، تفریحی و اقامتی و مراکز درمانی، خدماتی و نیز نقشه راهنمای شهر مقدس قم را به‌دست بیاورند.
 
پایان پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdcc14qso2bqx08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما