شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : 108590

تشریح خدمات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر قم

قم نيوز : مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم آخرین وضعیت و همچنین خدمات و فعالیت‌های این جمعیت را تشریح کرد.
تشریح خدمات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر قم
تشریح خدمات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر قم
به گزارش قم نیوز محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم به مناسبت فرارسیدن هفته هلال احمر با حضور در دفتر خبرگزاری فارس استان قم، با اشاره به ماموریت سنگین این سازمان در دوران کرونا طی سخنانی اظهار کرد: 3 سالی که گذشت سال‌های سختی برای جمعیت هلال احمر در سراسر کشور بود.
وی افزود: باتوجه به اینکه ویروس کرونا ابتدا در قم کشف شد، وظیفه ما را در خدمت‌رسانی افزایش داد. با همه سختی‌هایی که داشت جمعیت هلال احمر استان قم دستاوردهای بسیاری را داشت و توانست اقدامات بزرگی انجام دهد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در استان رقم خورد بحث ایجاد بانک تجهیزات پزشکی امانی بود. این بانک در سال ۱۳۸۵ با مشارکت خیرین به حداقل تجهیزات پزشکی مجهز شد. در حال حاضر بانک تجهیزات پزشکی امانی استان قم دارای ۱۶ هزار قلم لوازم پزشکی و درمانی است که هم‌استانی‌های عزیز ما بنا به نیازشان از این بانک استفاده می‌کنند.
* خرید ۱۶۰۰ کپسول اکسیژن با مشارکت خیرین در قم
بهرامی بیان کرد: در ایام کرونا با حمایت خیرین اتفاق بزرگی که در استان قم رخ داد، هزار و ۶۰۰ کپسول اکسیژن به صورت مستقیم خریداری و وارد استان قم شد. هزینه تمام این کپسول‌ها را خیرین دادند و هیچ اعتبار دولتی در این امر هزینه نشد.
وی ابراز کرد: هدف ما این بود که با تجهیز کردن خانه‌های افراد مبتلا به کرونا از حجم بیماران در بیمارستان‌ها کاهش دهیم تا درصورت مراجعه بیماران بدحال که شرایط بدی را داشتند تخت خالی جهت مراقبت‌‌های ویژه در بیمارستان‌ها باشد.
*اعزام کاروان‌های سلامت از قم به مناطق محروم
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم تاکید کرد: به همت پزشکان و کادر درمان استان قم یکی دیگر از اتفاقات خوبی که در قم رقم خورد بحث اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم بود. این اعزام‌ها ماهیانه در چند گروه انجام می‌شود.
*کمک ۸ میلیارد تومانی جمعیت هلال احمر استان قم به مددجویان
وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۴ هزار و ۶۰۲ مورد پرونده جدید در سامانه هلال احمر تشکیل شد که طبق اسناد ما حدود ۸ میلیارد تومان وجه نقد در قالب کمک‌های درمانی به آن‌ها پرداخت شده است.
*توزیع ۱۹ هزار و ۷۷۷ بسته معیشتی میان نیازمندان
بهرامی در ادامه خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان قم طی یک سال اخیر میان نیازمندان که در سامانه ما تشکیل پرونده داده‌اند، ۱۹ هزار و ۷۷۷ بسته معیشتی میان آن‌ها توزیع کرد. علاوه بر این ویژه شب یلدا ۵۶۵ بسته یلدانه میان نیازمندان توزیع شد.
*اعلام ۴۷۰ گزارش حادثه در سال ۱۴۰۱ به جمعیت هلال احمر قم
وی اشاره کرد: یکی از مسائلی که بنده هموار در سطح کشور مطرح می‌کنم این است که قم یک استان مناسبتی است. در مجموعه استان قم ما نصف سال را مناسبت داریم و این موضوع باعث شده فعالیت‌های دستگاه‌های خدماتی مانند جمعیت هلال احمر افزایش یابد. در یک سال اخیر ۱۱۸ مورد حادثه در مناسبت‌های مختلف به ما گزارش شده است و همکاران بنده فورا در محل حاضر شده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم تاکید کرد: در سالی که گذشت مجموعا ۴۷۰ مورد گزارش حادثه به جمعیت هلال احمر استان قم ارسال شده است؛ ریزش آوار، برف و کولاک، تصادفات جاده‌ای و... مواردی از این حوادث بوده‌اند.
*۸ پایگاه امدادی در محورهای مواصلاتی قم مشغول به خدمت‌ هستند
بهرامی در ادامه توضیح داد: درحال حاضر ۸ پایگاه امدادی در محورهای مواصلاتی استان قم مشغول به فعالیت هستند، در صورت تماس مردم با سازمان هلال احمر همکاران بنده در کمترین زمان ممکن با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام می‌شوند.
وی افزود: تفاوتی که ما با اورژانس داریم این است که همکاران اورژانسی بحث درمان و انتقال به بیمارستان را انجام می‌دهند و وظیفه جمعیت هلال احمر موضوع رهاسازی و نجات است. مطالبه‌ای که ما داریم پایگاه‌های مشترک هلال احمر با اورژانس هرچه سریعتر در استان قم تشکیل شود تا افراد حادثه دیده به یک محل انتقال یابند.
*برگزاری ۳۶ دوره آموزشی در جمعیت هلال احمر استان قم
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در ادامه گفت: سال 1401 جمعیت هلال احمر استان موفق شد ۳۶ مورد دوره آموزشی را برای علاقه‌مندان برگزار نماید، امسال نیز برنامه‌های متنوعی برای اوقات فراغت جوانان داریم که همشهریان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به معاونت داوطلبان و جوانان ما مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: آموزش‌هایی که برگزار می‌کنیم متناسب با رده‌های سنی مختلف است، برخی مربیان به مهد‌های کودک، دبستان‌ها، مدارس و... اعزام می‌شوند. همچنین در کارخانجات استان نفراتی را آموزش داده‌ایم که در صورت بروز حادثه اقدامات اولیه را انجام دهند تا نیروهای ما به محل حادثه برسند.
*اعزام 10 تیم تخصصی از قم به ترکیه و سوریه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نقش ویژه‌ای در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کشور ترکیه داشت، اضافه کرد: در همین راستا از استان قم 10 در قالب تیم تخصصی زنده‌یاب به این 2 کشور اعزام شدند.
وی افزود: علاوه بر اقداماتی که ما در ۲ زلزله اخیر داشتیم، جمعیت هلال احمر استان قم فعالیت خوب و چشمگیری در ایام اربعین دارد. برای مثال در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳۰ پزشک، پرستار و... از استان قم برای خدمات درمانی وارد کشور عراق شد و درایام اربعین به زائرین امام حسین(ع) خدمت‌رسانی شد.
*بیش از ۹ هزار نفر عضو شناسنامه‌دار در هلال احمر قم
بهرامی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که جهت ساماندهی اعضای جمعیت هلال احمر استان قم صورت پذیرفت، بحث شناسنامه‌دار کردن اعضا بود. در سالی که گذشت ۹ هزار و ۴۴۰ نفر در سامانه ثبت‌نام کردند و موفق به اخذ شناسنامه مخصوص اعضای جمعیت هلال احمر شدند.
وی با اشاره به وضعیت انبارهای پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان قم گفت: درخصوص این مسئله فرمولی در سطح استاندارد تعریف شده که طبق آن باید به اندازه 2 درصد جمعیت آسیب دیده وسایل و کالای اضطراری در انبارهایمان وجود داشته باشد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در پایان قم تاکید کرد: درباره تجهیزات و پشتیبانی در کل وضعیت خوبی داریم اما برای بهتر شدن وضعیت نیازمند حمایت ویژه از نهاد بالادستی هستیم و این تقاضا را داده‌ایم که باید بیشتر تجهیز شویم.
پایان پیام/137
https://qomnews.ir/vdcaoan6w49nwm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما