سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : 10864
عامل توسعه خوشه کفش ماشینی استان قم خبر داد

45 میلیون دلار کفش ماشینی صادر شد

قم نيوز : قم نیوز: عامل توسعه خوشه کفش ماشینی استان قم رقم صادرات کفش ماشینی از استان قم را 45 میلیون دلار دانست و گفت‌: کفش در استان قم رتبه اول را در بخش صادرات به خود اختصاص داده است.
45 میلیون دلار کفش ماشینی صادر شد
به گزارش قم نیوز، عادل ربیعی اصل خوشه‌های صنعتی را تجمعی از واحدهای صنعتی که در زمینه خاص در یک منطقه جغرافیایی فعالیت می‌کنند دانست و گفت: این واحد‌ها معمولا واحد‌های کوچک و متوسطی هستند که با چالش‌ها و فرصت‌های مشابهی درگیرند.

وی ادامه داد: توسعه خوشه‌ها به مدلی از توسعه منطقه‌ای توجه دارد که طی آن واحد‌هایی که خود به خود در یک منطقه شکل گرفته‌ و یک سابقه تاریخی دارند، ‌از طرف دولت پشتیبانی و حمایت می‌شوند تا این واحد‌ها در مسیر توسعه قرار گیرند.

عامل توسعه خوشه کفش ماشینی استان قم تصریح کرد: خوشه‌های متعددی در استان قم هستند که شامل صنایع مختلفی می‌شوند، ‌از جمله این خوشه‌ها‌ خوشه کفش صنعتی است که با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده نخستین خوشه‌ای که برای توسعه مد‌نظر قرار گرفت‌ این خوشه بود.

ربیعی اصل ابراز داشت: بعد از مطالعات متعدد در زمینه نحوه انجام کار‌ نقاطی برای فعالیت مشخص شد که ما فعالیت خود را در زمینه تقویت این نقاط انجام دادیم.

وی بیان کرد: این نقاط در دو بخش تأمین مواد اولیه و توسعه بازار و حضور در بازار هدف تقسیم بندی می‌شوند که هر دو این نقاط،‌ موضوع اصلی فعالیت خوشه کفش استان در سال‌های اخیر بوده است.

عامل توسعه خوشه کفش ماشینی استان قم اضافه کرد: ما بازار را به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم کردیم و‌ خوشه کفش قم ‌فضای خوبی در زمینه صادرات کفش ماشینی به خود اختصاص داده است.

ربیعی اصل اذعان کرد: در سال گذشته ۴۵ میلیون دلار کفش ماشینی استان صادر شده و این محصول عنوان نخست را در بخش صادرات استان به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به رونمایی برند این خوشه با عنوان پیکما که مخفف پیشگامان کفش منتخب ایران است،‌ ابراز امیدواری کرد این صادرات با رشد روزافزون مواجه شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdci5vaz.t1auq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما