شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : 108668
طی سال گذشته

۶ نفر در اثر غرق شدگی در استان قم جان خود را از دست داده اند

قم نيوز : سرپرست اورژانس قم گفت: در سال گذشته متأسفانه ۶ فوتی ناشی از غرق شدگی در استان قم به ثبت رسیده است.
۶ نفر در اثر غرق شدگی در استان قم جان خود را از دست داده اند
۶ نفر در اثر غرق شدگی در استان قم جان خود را از دست داده اند
به گزارش قم نیوز عزت اله بهزادی نیا ،سرپرست اورژانس قم در گفت‌وگویی به ارائه گزارش آماری از مأموریت‌های غرق‌شدگی در سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: تعداد مصدومین غرق‌شدگی در سال گذشته ۱۶ مورد بوده است که از این تعداد ۵ مورد درون‌شهری و ۱۱ مورد بیرون شهری بوده است. 
 
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم افزود: ۵ مورد از مصدومان در غرق‌شدگی‌های درون‌شهری به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند و سه مورد بیرون شهری درمان در محل، دو مورد انتقال به مراکز درمانی و ۶ مورد نیز متأسفانه فوت‌شده‌اند. 
 
او بیان کرد: میانگین سنی کل مددجویان در سال ۱۴۰۱، بیست سال بوده است که از این تعداد ۱۵ مورد مرد، یک مورد زن، ۱۳ مورد ایرانی، ۳ مورد غیر ایرانی و تعداد غرق‌شدگان زیر ۲۰ سال یازده مورد و بالای بیست سال ۵ مورد بوده است. 
 
 بهزادی نیا گفت: ۴ مورد از غرق‌شدگان متعلق به محدوده دستجرد، دو مورد مربوط به محدوده کهندان و هر یک از محدوده‌های کرمجگان، طایقان، امامزاده عبدالله، محدوده قمرود و بوستان جوان یک مورد غرق‌شدگی در سال گذشته داشتند. 
 
به گفته سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم یک مورد از غرق‌شدگی‌های سال گذشته در اردیبهشت‌ماه، ۵ مورد تیرماه، دو مورد مردادماه، سه مورد شهریورماه، دو مورد مهرماه، یک مورد آذرماه و دو مورد نیز در اسفندماه اتفاق افتاده است. 
 
او در ادامه با ارائه آمار مأموریت‌های غرق‌شدگی از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون در سال جاری عنوان کرد: تعداد مصدومین غرق‌شدگی امسال ۴ مورد بوده که همه این موارد بیرون شهری بوده و هیچ‌کدام در درون شهر قم اتفاق نیفتاده است. 
 
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم مطرح کرد: یک مورد از مدد جویان در غرق‌شدگی‌های بیرون شهری در محل حادثه درمان و سه مورد دیگر نیز به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند. 
 
او در پایان خاطرنشان کرد: همه مصدومین غرق‌شدگی از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون در سال جاری مربوط به اردیبهشت‌ماه بودند و در این رابطه، در فروردین‌ماه هیچ موردی مشاهده نشده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcg379q7ak9z34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما