يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : 108726

آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت معصومه(س)برگزار شد

قم نيوز : مراسم تعویض پرچم بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در شب میلاد سراسر نور بانوی کرامت برگزار شد.
آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت معصومه(س)برگزار شد
آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت معصومه(س)برگزار شد
به گزارش قم نیوز آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در شب میلاد آن حضرت، با حضور اقشار مختلف مردم در صحن امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

به گزارش قم نیوز این مراسم که با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدسه حرم حضرت معصومه (س)، خادمان حرم بانوی کرامت و مردم در صحن امام رضا (ع) برگزار شد ذاکران اهل بیت به مدیحه سرایی در وصف حضرت معصومه (س) پرداختند .

همچنین در این مراسم به مناسبت آغاز دهه کرامت پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) از سوی خادمان حرم علی ابن موسی الرضا به حرم مطهر بانوی کرامت اهدا شد .

اجرای سرود همسایه نیز توسط گروه انصار الحجه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود .

حجت الاسلام سید حسین مومنی در این مراسم در سخنانی با اشاره به جایگاه حضرت معصومه (س) در کلام امام صادق، امام‌رضا و امام‌موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) گفت: در بیانات و کلام بزرگان و امامان معصوم بر زیارت با معرفت حضرت معصومه تاکید شده و هر کس این بارگاه را با معرفت زیارت کند جایگاهش بهشت است. 

در پایان این مراسم آیین نقاره زنی به مناسبت شب میلاد حضرت معصومه و آغاز دهه کرامت با حضور خادمان حرم بانوی کرامت برگزار شد.

این پرچم توسط هنرمند خوشنویس و طراح آقای عباس صالحی طراحی شده است که با ابعاد 2 در 3 متر تا پایان دهه کرامت برافراشته می ماند و همزمان با ایام رحلت حضرت امام خمینی و شهادت امام رضا (ع) با پرچم مشکی تعویض می شود.


«دهه کرامت» از اول ذی‌القعده همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می‌شود و تا ۱۱ ذی‌القعده سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb5wb80rhbgzp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما