سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : 108739
منبع : قم نیوز
در سالگرد طرح میلاد تا میلاد

درمان هزار زوج نابارور بی بضاعت در کلینیک طهورا

قم نيوز : مدیرعامل کلینیک طهورا در سالگرد طرح درمان رایگان ۱۰۰۰ زوج نابارور گفت: تا کنون با اجرای طرح میلاد تا میلاد ۶۸ مادر به بارداری رسیده اند که کماکان درمان این  عزیزان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود این آمار به بیش از ۳۰۰ مادر افزایش یابد
درمان هزار زوج نابارور بی بضاعت در کلینیک طهورا
درمان هزار زوج نابارور بی بضاعت در کلینیک طهورا
به گزارش قم نیوز حسین حیدری، مدیرعامل کلینیک طهورا  در  گفت و گویی با اشاره به اینکه سال گذشته بازده زمانی  تولد حضرت معصومه (س) تا تولد حضرت امام رضا (س) مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری طهورا در طرح میلاد تا میلاد با استفاده از ظرفیت خیرین و توان خود  مرکز نسبت به اجرای طرح درمان ۱۰۰۰ زوج نابارور بی بضاعت به صورت کاملا رایگان اقدام کرد،  اظهار داشت: این طرح با همت خیرین و پزشکان فوق تخصص به اجرا رسید که در ابتدای اجرای این طرح مقرر شده بود که جامعه هدف ما استان قم و شهرستان های اطراف باشد اما پس از اطلاع رسانی و پخش گزارشی از  بخش خبر مرکز سیمای نور و خبر ساعت 21 صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به ناگهان جامعه هدف ما از استان به سطح کشور گسترش یافت.

وی بیان کرد: در مدت زمان کوتاهی شمار مراجعه کنندگان ما به 11 هزار و 700  زوج رسید در حالی که قرار بود تنها هزار زوج  در این طرح حضور یابند بنا براین تلاش شد که راستی آزمایی انجام شود و تنها زوج هایی بتوانند از خدمات این طرح بهره ببرند که به واقع بی بضاعت باشند.

حیدری با تبیین نحوه راستی آزمایی درخواست زوج هایی که برای درمان ناباروری به صورت رایگان ثبت نام کرده بودند، تصریح کرد: با دهک بندی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته بود تعداد 8 هزار و 900 زوج واجد شرایط ثبت نام قطعی و حضور در این طرح شناخته شدند.

وی با تاکید براینکه مرکز تخصصی درمان ناباروری طهورا برای اجرای این طرح از یک دوره درمانی خاص و بسته درمانی ویژه بهره می برد، بیان کرد: مدت زمان دوره درمانی توسط پزشکان متخصص تعیین می شود و هر کمکی که یک خانواده به آن نیاز دارد به آنان در قالب بسته درمانی به آنان ارائه می شود که این بسته درمانی شامل تغذیه، روانشناسی، درمان زنان و درمان مردان می شود.

مدیرعامل کلینیک طهورا  با تاکید براینکه برخی از زوجین که به این کلینیک مراجعه می کنند، بدون مصرف دارو و با مشاوره های آموزشی روانشناسی درمان می شوند، گفت: یکی از معضلات اصلی زوجین در زمان کنونی عدم آموزش مناسب است.
وی با اشاره به اینکه پزشکانی که در اجرای این طرح با کلینیک طهورا همکاری می کنند، پذیرفته اند که خدمات درمانی ناباروری را در این مرکز خصوصی با هزینه دولتی ارائه کنند، عنوان کرد: بیمه های پایه  با اجرای طرحی برای درمان زوج های نابارور 90 درصد هزینه های درمانی را می پردازد اما این طرح زمانی موفق است که با خدمات پاراکلینیکی همراه باشد.

حیدری ادامه داد: خدمات پاراکلینیکی هزینه بسیار بالایی دارد که مورد قبول بیمه های پایه  نیست و این موضوع موجب آزرده خاطر شدن بیماران می شود.

مدیرعامل کلینیک طهورا  در ادامه سخنانش با تاکید براینکه از زمان اجرای این طرح تا کنون 386 مادر تحت درمان قرار گرفته اند، گفت: در حال حاضر 186 نوزاد بدنیا آمدند و 368مادر دیگر نیز در انتظار حلاوت شیرین فرزند دار شدن هستند.

وی خاطر نشان کرد: کلینیک  طهورا از دوسال گذشته همزمان با میلاد امام نخست شیعیان مولا امیر المومنین (ع) 1399 با استعانت از نفس مسیحایی حضرت مهدی (عج) در کنار مسجد مقدس جمکران پذیرای مردم استان قم و شهرستان های اطراف و کشورهای مختلف دنیا است.

انتهای پیام / ۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcfmcdy1w6dxea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما