دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 108771

کلاهبرداری با روش جعل موجودی حساب‌های بانکی در قم

قم نيوز : حجت‌الاسلام تحریری معاون دادستان قم از صدور کیفرخواست کلاهبرداران رایانه‌ای به شیوه حباب زنی و جعل موجودی حساب‌های بانکی خبر داد.
کلاهبرداری با روش جعل موجودی حساب‌های بانکی در قم
کلاهبرداری با روش جعل موجودی حساب‌های بانکی در قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ابوالفضل تحریری معاون دادستان قم از صدور کیفرخواست کلاهبرداران رایانه‌ای به شیوه حباب زنی و جعل موجودی حساب‌های بانکی خبر داد و بیان داشت: متهمان با وعده افزایش میلیاردی حسابهای بانکی جمعا مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از متقاضیان دریافت و کلاهبرداری کردند.
وی با اعلام اینکه باند کلاهبرداران به شیوه حباب زنی سال گذشته در قم منهدم و اعضای این باند دستگیر شدند، گفت: از این متهمان که با دستورات قضایی شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای استان قم و اقدامات فنی پلیس فتا بازداشت شدند تجهیزات اسکیم کپی کارتهای بانکی و تجهیزات الکترونیک با انواع ابزارهای برنامه نویسی و مرتبط با هک نفوذ و رسیدهای جعلی بانکی کشف شد.
معاون دادستان قم در خصوص شگرد این کلاهبرداران، گفت: در این روش متهمان در گروه تلگرامی با عنوان «حباب گرم» اقدام به عضو گیری و تبلیغ افزایش میلیاردی حسابهای بانکی می کردند و از متقاضیان کارت بانکی خالی به همراه سیم کارت متصل به حساب و حساب کاربری موبایل بانک و اینترنت بانک گرفته و در ازای افزایش میلیاردی موجودی حسابهای بانکی فریب خوردگان، از آنان مبالغ چند صد میلیونی دریافت می کردند.
وی با بیان اینکه متهمان و مالباختگان این پرونده از سراسر کشور در حال شناسایی و اضافه شدن به پرونده می باشند تصریح کرد: متهمان از حباب زنی خود و در حقیقت از فیش های جعلی بانکی فیلم می گرفتند و برای تبلیغ و جذب مشتری در فضای مجازی قرار میداند تا بتوانند اعتماد مخاطبان خود را جلب و آنها را فریب دهند.
تحریری گفت: گرچه متهمان مدعی بودند که می توانند بر روی کارت خالی دیتا وارد کرده و موجودی واقعی اضافه کنند اما در حقیقت شیوه کار آنها جعل فتوشاپی رسیدهای موجودی حساب بوده و از این طریق اعضای کانال خود را فریب داده و مثلا با وعده افزایش ۷۴ میلیارد تومانی حساب یا ۵۸ میلیاردی حساب مبالغ چند صد میلیونی دریافت کرده اند.
معاون دادستان قم با اشاره به اینکه متهمان این پرونده زیر ۲۵ سال سن دارند خاطر نشان کرد: آنها مبالغ قابل توجهی از پولهای دریافتی خود را صرف خوشگذرانی و زندگی اشرافی و خرید لوازم شخصی و ورزشی مارک و پرهزینه می کردند.
وی انگیزه مالباختگان را از ایجاد حباب بانکی در حساب های خود، کسب اعتبار کاذب در معاملات غیر قانونی از جمله دلالی دلار، خرید و فروش اشیای عتیقه و یا خرید های عمده برخی اجناس عنوان و بیان کرد: به دلیل اینکه اساساً اقدام مالباختگان نیز غیرقانونی و برای کسب اعتبار کاذب و سودجویانه بوده است مالباختگان نیز اغلب از شکایت امتناع کرده و این کلاهبرداری ها ادامه پیدا می کند.
پایان پیام//۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbzwb88rhbgzp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما