قم نيوز : مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از آغاز فعالیت نهالستان ثامن با بیش از چهار و نیم هکتار مساحت خبرداد و گفت: علاوه بر جذب یک میلیارد تومان اعتبار ملی، یک میلیارد و 820 میلیون تومان نیز از مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی برای احداث این نهالستان و طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در قم هزینه شده است.
جذب یک میلیارد و 820 میلیون تومان مشارکت مردمی برای احداث نهالستان ثامن در قم
جذب یک میلیارد و 820 میلیون تومان مشارکت مردمی برای احداث نهالستان ثامن در قم
به گزارش قم نیوز محمد شعاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران گفت: این طرح در راستای یک حرکت جهانی بوده و مختص ایران نیست و با هدف توسعه پوشش گیاهی، توسعه زراعت چوب، تقویت سفره های آب زیر رمینی، ممانعت از گسترش ریزگردها و جلوگیری از سیلاب های مخرب درحال انجام است.
وی با بیان اینکه سهم استان قم از طرح کاشت یک میلیارد درخت، هشت میلیون درخت است، عنوان کرد: برای سال جاری کاشت دو میلیون نهال هدف گذاری شده است که تحقق این هدف نیازمند احداث یک نهالستان بود و پارک جنگلی ثامن به عنوان محلی مناسب برای احداث این نهالستان درنظر دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، خاطرنشان کرد: عملیات احداث نهالستان ثامن در استان قم در شرایطی آغاز شد که یک ریال هم اعتبار دولتی برای طرح یک میلیارد درخت اختصاص نیافته بود اما با وجود همه سختی‌ها همانند همیشه، مردم، خیرین و بخش خصوصی پای کار آمدند و نگذاشتند که کار بر زمین بماند.
وی گفت: از اواخر سال 1401 کار احداث این نهالستان در مساحتی بیش از چهار و نیم هکتار در ورودی پارک ثامن الائمه آغاز شد و برای پیشبرد مراحل اصلی کار یک میلیارد و 820 میلیون تومان از محل مشارکت‌های مردمی هزینه شده است و اکنون نیز یک میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای تامین هزینه‌های کارگری اختصاص یافته است.
انتهای پیام /۱۳۷
 
https://qomnews.ir/vdcgu79q3ak9zu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما