پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : 108785

برگزاری راهپیمایی به مناسبت سالگرد حماسه 15 خرداد در قم

قم نيوز : راهپیمایی مردم قم از مقابل بیت تاریخی امام خمینی(ره) به سمت حرم مطهر بانوی کرامت همزمان با سالروز حماسه 15 خرداد برگزار می‌شود.
برگزاری راهپیمایی به مناسبت سالگرد حماسه 15 خرداد در قم
برگزاری راهپیمایی به مناسبت سالگرد حماسه 15 خرداد در قم
به گزارش قم نیوز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم به مناسبت فرارسیدن شصتمین سالروز قیام تاریخ ساز مردم قم در یوم الله 15خرداد اطلاعیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قیام خونین و حماسه آفرین یوم الله ۱۵ خرداد؛ حرکتی الهی از سوی مردم موحّد ، خداجو و زمان شناس ایران اسلامی و نقطه عطف تاریخ و سرآغاز نهضت اسلامی ایران است. قیام لله برخاسته از خاستگاه مذهبی و برگرفته از شعله‌های فروزانِ نهضت سیدمظلومان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در مقابل دستگاه استبداد یزیدی و فداکاری ملّت شجاع و متدیّن ایران در سایه فداکاری و ایثار سیدالشهداء علیه السلام بود.
15 خرداد روز حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمانان و ضامن استقلال کشور است که با حضور به هنگام مردم غیور قم در حمایت از مرجعیت و روحانیت انقلابی رقم خورد و هرگز از خاطره ها محو شدنی نیست .
یوم الله 15خرداد تابلوی زیبای پیوند ناگسستنی مردم دیندار و ولایتمدار ایران اسلامی با روحانیت اصیل و انقلابی است که علی رغم تبلیغات تخریبی شیاطین و مستکبرین عالم در طول تاریخ جلوه گر خواهد ماند.
در اهمیّت بزرگداشت روزی با این عظمت همین بس که به فرموده احیاگر اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه‌وآله و سلم و ارزش‌های انسانی، حضرت امام خمینی (ره)، «بزرگداشت روز حماسه آفرین ۱۵ خرداد، بزرگداشت ارزش های انسانی در طول تاریخ است. همان سان که بزرگداشت روز سرنوشت ساز عاشورا، بزرگداشت اسلام و قرآن کریم است. ملت شریف ما، بلکه ملّت های مظلوم، از هرچه غفلت کنند از این دو روز الهی نباید غفلت کنند.... باید در پناه قضیه عاشورا، مصیبت جانسوز ۱۲ محرم و ۱۵ خرداد زنده و جاوید بماند.... برملّت شریف ماست که این ایام الله را که هدیه‌هایی از عالم غیب ربوبی است، باجان و دل حفظ و باچنگ و دندان نگهداری کنند».
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شصتمین سالگرد قیام تاریخ ساز یوم الله 15 خرداد از امّت حزب الله، تاریخ‌ساز و حماسه آفرین قم برای شرکت در راهپیمائی و مراسم بزرگداشت یوم‌الله ماندگار ۱۵ خرداد و طلایه‌داران نهضت اسلامی دعوت می‌نماید.
این راهپیمایی روز دوشنبه 15 خردادماه ساعت 9:30 از مقابل بیت تاریخی امام راحل (ره) به سمت میدان روح الله، خیابان معلم، چهار راه شهداء، خیابان ارم و حرم مطهر برگزار می‌شود و مراسمی در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلین علیرضا پناهیان برگزار می‌شود.
پایان پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcg779qnak9zu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما