قم نيوز : قم نیوز: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی به مناسبت ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد با تاکید بر رابطه مستحکم بین مردم و ولایت بیان کرد: امروز تنها کسانی می‌توانند ادعای پیروی راستین از امام(ره) و انتساب به ایشان را داشته باشند که به مقام منیع ولایت فقیه ملتزم و در مسیر رهنمودهایش رهرو باشند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: پیروی راستین از امام (ره) و انتساب به ایشان  در التزام به ولایت فقیه و حرکت در مسیر رهنمودهایش است / پیوند ولایت و مردم، مستحکم و ناگسستنی است
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: پیروی راستین از امام (ره) و انتساب به ایشان در التزام به ولایت فقیه و حرکت در مسیر رهنمودهایش است / پیوند ولایت و مردم، مستحکم و ناگسستنی است
به گزارش قم نیوز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت گرامیداشت چهاردهم و پانزدهم خرداد بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به نقل از روابط عمومی این تشکل حوزوی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اندوه فقدان مردی بزرگ در چهاردهم خرداد سال 1368 بر دل‌ها سایه افکند و عروج روح مطهر اسوه تقوا، پرهیزکاری و مجاهدت، غمی سنگین بر سر امت اسلامی فرو ریخت.

امام خمینی -قدس سره- آن عارف حماسه ساز و سالک توحیدی، با انقلاب اسلامی تحولی بنیادین و فراگیر در اندیشه اقشار مختلف مردم و به تبع آن در همه ساحت‌های زندگی آنان ایجاد کرد و پیوند مردم با دین و ارزش‌های الهی را به قدرتی تأثیرگذار در معادلات جهانی تبدیل نمود.

حاکمیت حقیقی دین در ایران و انتشار جهانی ارزش‌های الهی و انسانی، به برکت انقلاب اسلامی و وجود آن عبد صالح خدا رقم خورد و حقیقتاً این انقلاب، بی نام "امام خمینی" در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تسلیت سالروز رحلت آن سلاله‌ی نبوّت و ولایت، یاد شهدای قیام خونین 15 خرداد را در شصتمین سالگرد آن نهضت ماندگار گرامی داشته و اعلام می‌دارد:
  • سیره علمی، سیاسی، اخلاقی و معنوی آن شخصیت کم نظیر، هنوز هم به طور کامل و جامع استخراج و استنباط نشده است و لازم است مکتب امام خمینی -قدس سره- عمیقاً، بررسی، تبیین و ترویج شود تا نسل جوان و نوجوان ما با ابعاد عظیم شخصیتی امام بزرگوار بیش از پیش آشنا گردند. بی شک، شناخت مکتب و اندیشه پیشرو امام خمینی -قدس سره-، چشمه‌های حکمت و هدایت را بر قلوب پاک نوجوانان و جوانان جاری خواهد ساخت و پایه‌های عزت و عظمت ملت ایران را تقویت خواهد کرد.

    رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای -مد ظله العالی- با درایت، قدرت و عزت، صراط و طریق امام راحل عظیم الشأن را پیموده و با تبیین اندیشه‌های آن مرد الهی، جامعه اسلامی را به سمت اهداف بلندش هدایت می کنند. پیمودن راه ولایت فقیه و کسب فیوضات اندیشه امام -قدس سره- از زبان ایشان، عمل صالحی است که زمینه نزدیک شدن به تحقق اندیشه‌های آن امام بزرگوار را فراهم می‌سازد. امروز تنها کسانی می‌توانند ادعای پیروی راستین از امام و انتساب به ایشان را داشته باشند که به مقام منیع ولایت فقیه ملتزم و در مسیر رهنمودهایش رهرو باشند.
  • کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند مجاهدت و استقامت در راه انقلاب اسلامی و خدمت به مردم، شکرانه‌ی نعمت ولایت است. کسانی که خود را در خط امام و ولایت تعریف می‌کنند، باید در مقام خدمت به مردم خاکسار و فداکار باشند. فرهنگ، اقتصاد و سیاست کشور را با التزام به اندیشه‌ی امام و رهبری مدیریت کنند تا امیدواری، کرامت و عزت مردم در این عرصه‌ها تأمین و حفظ شود.
    مردم عزیز ما در تمام جبهه‌ها یاریگر و پشتیبان نظام اسلامی بوده‌اند. پیوند امام و مردم پیوندی الهی و معنوی بود. امروز نیز پیوند ولایت و مردم پیمانی مستحکم و ناگسستنی است. تلاش دشمنان نظام اسلامی در ضربه زدن به این ارتباط عاطفی بین مردم ،انقلاب و رهبری، گرچه یک تلاش ناکام و شکست خورده است، اما لازم است با صبر و بصیرت، نسبت به تکرار آن هوشیار بوده، لحظه‌ای از شناخت دشمن و نقشه‌های شوم آنان غفلت نکنیم و با دقت تمام، از پیمان میان مردم و ولایت صیانت کنیم.
یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و یاران مخلص امام راحل عظیم الشأن به ویژه شهدای قیام مؤمنانه 15 خرداد -اعلی الله مقامهم- را گرامی می‌داریم و عهد خود را در پاسداری از نظام اسلامی، آن ارمغان ارزشمند امام و شهیدان، تجدید می‌کنیم.

وَ آخِرُ دَعْوَانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِين
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

انتهای پیام / ۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcaaan6o49nw01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما