سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : 108796
منبع : ایسنا

همایش بین المللی حضرت جعفر بن ابی طالب اسفند ماه امسال برگزار می‌شود

قم نيوز : رییس همایش بین المللی جعفر بن ابی طالب اظهار کرد: پیش نشست این همایش در سالروز شهادت جعفر بن ابی طالب (آبان ماه) برگزار می‌شود و همایش اصلی در پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ با سخنرانی آیت‌الله اعرافی و یکی از مراجع عظام تقلید در تالار قدس مجتمع امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
همایش بین المللی حضرت جعفر بن ابی طالب اسفند ماه امسال برگزار می‌شود
همایش بین المللی حضرت جعفر بن ابی طالب اسفند ماه امسال برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی در نشست خبری همایش بین‌المللی حضرت جعفر بن ابی طالب که ۱۶ خرداد در سالن اجتماعات مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه یکی از رسالت های مجتمع تاریخ معرفی شخصیت‌های تأثیرگذار در تاریخ اسلام و تشیع است، عنوان کرد: دفاع از ولایت و ماندن در مسیر ولایت و غربت تاریخی از معیارهای ما در برگزاری همایش معرفی شخصیت‌های تأثیرگذار است و در این راستا همایش حضرت خدیجه (س) و حضرت حمزه برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در رابطه با این شخصیت‌ها کتاب‌ها و مقالاتی وجود دارد اما هدف ما از برگزاری مطرح کردن شخصیت‌ها در صداوسیما و رسانه‌ها است.

وی ادامه داد: در این همایش ۲۰ مرکز مانند دانشگاه هنر تهران، مرکز مدیریت حوزه علمیه، پژوهشکده حوزه و دانشگاه و... همکاری دارند.

رییس همایش بین المللی جعفر بن ابی طالب اظهار کرد: پیش نشست این همایش در سالروز شهادت جعفر بن ابی طالب (آبان ماه) برگزار می‌شود و همایش اصلی در پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ با سخنرانی آیت‌الله اعرافی و یکی از مراجع عظام تقلید در تالار قدس مجتمع امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش جعفر بن ابی طالب در ۹ محور زیست نامه، قرآن و حدیث، تاریخ، منابع شیعه و اهل سنت، دیدگاه‌ها درباره جعفر بن ابی طالب، نماز جعفر طیار، اماکن مرتبط با جعفر بن ابی طالب، جعفریان در تاریخ و جعفر در ادبیات، هنر و رسانه پذیرای مقالات محققین است.

رفیعی بیان کرد: از محققین متعددی برای شرکت در همایش دعوت شده است و مقالاتی که بعد از بررسی پذیرفته شوند از امتیاز ISC و سیویلیکا نیز بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند که داستان حضرت حمزه به فیلم تبدیل شود و در این راستا با مسوولان وقت صداوسیما نیز رایزنی‌هایی صورت گرفت اما با تغییر مسوولان صداوسیما این کار ناتمام ماند و ارتباطات با مسوولان فعلی صدا سیما بسیار دشوار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالمحمدی، دبیر همایش بین‌المللی جعفر بن ابی طالب، نیز در این نشست عنوان کرد: در این همایش‌ها به دنبال شناساندن شخصیت‌هایی هستیم که در غربت هستند.

وی با بیان اینکه جعفر بن ابی طالب از یک خاندان بزرگ هستند که در معرفی و گسترش اسلام نقش برجسته‌ای داشتند، گفت: جعفر بن ابی طالب جز اولین نفراتی است که ایمان آورد و پای ایمانشان ایستاد و از هجرت و جهاد کوتاهی نکرد.

وی با اشاره به اینکه جعفر بن ابی طالب از شخصیت‌های ولایت مدار هستند و در حبشه به عنوان کارگزار پیامبر اسلام (ص) نقش آفرینی کردند، اضافه کرد: با معرفی جعفر بن ابی طالب، شاخصه‌های کارگزاران پیامبر را می‌توان شناخت.

دبیر همایش بین‌المللی جعفر بن ابی طالب یادآور شد: یکی دیگر از اهداف این همایش‌ها معرفی قهرمانانی است که در تاریخ نقش آفرین بودند و می‌توانند برای جوانان الگو باشند.

انتهای پیام / ۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci3vazqt1auy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما