قم نيوز : حجت الاسلام و المسلمین غریب، دادستان قم به مناسبت هفته قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه گزارشی از روند پیگیری پرونده‌های مهم استان قم داد و گفت:‌ به صراحت باید اعلام کنم که علی‌رغم تلاش‌های زیادی که در این حوزه در دادستانی قم انجام شد، فرد یا افرادی که به‌شکل سازمان‌یافته یا نقشه از پیش تعیین‌شده این اقدام را انجام داده باشند، شناسایی و دستگیر نشد.
حجت الاسلام غریب، دادستان قم: عاملان پرونده مسمومیت دانش آموزان قم شناسایی نشدند / بیش از ۵۰۰ پرونده در حوادث سال گذشته در قم تشکیل شد /  پلمپ ده‌ها مغازه و رستوران در قم سال گذشته به سبب عدم رعایت شئونات اسلامی
حجت الاسلام غریب، دادستان قم: عاملان پرونده مسمومیت دانش آموزان قم شناسایی نشدند / بیش از ۵۰۰ پرونده در حوادث سال گذشته در قم تشکیل شد / پلمپ ده‌ها مغازه و رستوران در قم سال گذشته به سبب عدم رعایت شئونات اسلامی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین غریب ، دادستان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز یک تیرماه به‌مناسبت هفته قوه قضاییه در دادگستری کل استان برگزار شد، بیان کرد: بی‌حجابی یکی از مصادیق ناهنجاری‌های اجتماعی و در قانون جرم‌انگاری شده است و ما موظف هستیم با آن برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه به علت حساسیت موضوع حجاب در استان قم قرارگاه ۱۹ دی به ریاست آیت‌الله سعیدی تشکیل شده است، افزود: متولیان امور فرهنگی و اجتماعی در این قرارگاه اقدامات خوبی انجام شده است و مسئولیت رعایت حجاب و عفاف در هر قسمت اعم از بوستان‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، مطب پزشکان، پاساژ و مجتمع‌های شهری، خیابان‌ها و معابر عمومی برعهده یکی از ارگان‌های فرهنگی و اجتماعی است.

غریب با اشاره به تشکیل کمیته سلبی در قرارگاه ۱۹ دی اظهار کرد: کسانی که اصرار به جرم دارند یا سازمان‌یافته دست به کشف حجاب و حرکات مستانه می‌زنند در این کمیته با این افراد طبق مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

پلمپ ده‌ها مغازه و رستوران در قم به سبب عدم رعایت شئونات اسلامی
غریب با بیان اینکه در مکان‌هایی که شئون اسلامی در آن‌جا رعایت نشده است برخورد قاطع و قانونی شده است، ادامه داد: در سال گذشته ده‌ها مغازه و رستوران‌های استان قم پلمپ شد و کسانی که تکرار جرم داشتند پرونده آنان تا صدور رأی پیش رفته و احکام خوبی در این راستا صادر شده است.

وی ادامه داد: سیاست دادگستری استان در مقوله حجاب، فرهنگسازی است اما در مواردی که تکرار جرم، سازمان‌یافته و یا در اماکن عمومی انجام شود، برخورد قانونی می‌شود.

غریب با اشاره به مجتمع جرائم یارانه‌ای در استان اظهار کرد: بیشترین برخوردها و پرونده‌های این مجتمع مربوط به جرایم فضای مجازی است و باتوجه به گسترش پرونده‌ها در این حوزه باید نظارت جدی‌تر داشته باشیم.

بیش از ۵۰۰ پرونده در حوادث سال گذشته در قم تشکیل شد
غریب با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ پرونده در حوادث سال گذشته در قم تشکیل شد، تصریح کرد: در شب اول حوادث اخیر در قم بیش از ۱۰۰ نفر بازداشت شدند و بیش از ۳ روز در بازداشت ماندند و همین امر سبب جلوگیری از ادامه اعتراضات شد.

وی اظهار کرد: زمانی که آشوبگران متوجه شدند با برخورد قاطع دستگاه‌های قضایی مواجه می‌شوند این حوادث در استان قم به‌سرعت خاموش شد. بسیاری از افراد پشیمان و نادم در این حوادث پرونده آنان مختومه شد اما با افراد سابقه‌دار، خسارت واردکنندگان به اموال عمومی و برهم‌زنندگان نظم و امنیت شهر برخورد قاطع شد و بیش از ۹۸ درصد پرونده‌های قضایی در حوادث سال گذشته مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند.

هیچ فردی در پرونده مسمومیت دانش آموزان قم شناسایی و دستگیر نشد
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا درباره نتایج پرونده مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان قم، بیان کرد: موضوع مسمومیت مدارس یکی از چالش‌های بزرگ استان قم بود و از استان قم هم آغاز شد، به صراحت باید اعلام کنم که علی‌رغم تلاش‌های زیادی که در این حوزه در دادستانی قم انجام شد، فرد یا افرادی که به‌شکل سازمان‌یافته یا نقشه از پیش تعیین‌شده این اقدام را انجام داده باشند، شناسایی و دستگیر نشد.

وی ادامه داد: در حاشیه این موضوع افرادی که اقدام به انتشار مطالب خلاف واقعیت کردند دستگیر شدند اما پس از مدتی و به علت محرز شدن اینکه نیت و غرض آنان سازمان‌نیافته و بدون نقشه بود، آزاد شدند.

غریب یادآور شد: هیچ باند و افرادی درخصوص مسمومیت دانش‌آموزان در قم دستگیر نشدند و حتی عامل مسمومیت دانش‌آموزان شناسایی نشده است و در این راستا به جمع‌بندی قابل قبولی نرسیدیم.

انتهای پیام / 109
https://qomnews.ir/vdciyvazyt1auv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما