دوشنبه ۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : 108887
معاون سازمان حفاظت محیط‌ زیست:

قم در حوزه آب و آلودگی هوا وضعیت مناسبی ندارد

قم نيوز : عاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: استان قم از بین چالش های زیست محیطی در زمینه آب، گرد و غبار و آلودگی هوا وضعیت مناسبی ندارد.
ایرج حشمتی :قم در حوزه آب و آلودگی هوا وضعیت مناسبی ندارد.
ایرج حشمتی :قم در حوزه آب و آلودگی هوا وضعیت مناسبی ندارد.
به گزارش قم نیوز ایرج حشمتی ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم اظهار داشت: کمبود آب، گرد و غبار و آلودگی هوا، مصرف انرژی، تغییر کاربری اراضی و تنوع زیستی از جمله چالش‌های اساسی کشور در حوزه محیط زیست است که استان قم در حوزه آب و آلودگی هوا وضعیت مناسبی ندارد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: با توجه به اینکه قم دارای جمعیت متراکمی است و از سویی در چهار راه مواصلاتی کشور قرار گرفته چالش‌های زیست محیطی این استان را تهدید می‌کند.

وی بیان داشت: امید است دستگاه‌های اجرایی استان قم در راستای حراست از محیط زیست اقدامات لازم را انجام دهند و در این عرصه دغدغه مند باشند و در این راستا اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم برای انجام مأموریت‌های خود نیازمند حمایت‌ها و تقویت بودجه و منابع انسانی است.

حشمتی ابراز داشت: دولت سیزدهم در راستای بهبود وضعیت محیط زیست در کشور عزمی جدی دارد و رسالت دستگاه‌ها، مسئولین و همچنین آحاد مردم نیز در اصل ۵۰ قانون اساسی مشخص در قبال حفظ و حراست از محیط زیست مشخص شده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان داشت: اقداماتی که تاکنون در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار صورت گرفته در مقایسه با گسترش کانون‌های فعال گرد و غبار در نقاط مختلف کشور اندک بوده است.

در این مراسم از خدمات سید رضا موسوی مشکینی در طول ۵ سال گذشته تقدیر و محمدحسین بازگیر به عنوان مدیر کل جدید محیط‌زیست استان قم معرفی شد.

بازگیر در حال حاضر رئیس دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی بوده و پیش از این تصدی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران را در کارنامه دارد.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcjooevauqeyoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما