سه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 108891
آیت الله اعرافی:

جدایی حوزه و دانشگاه مانع خلق الگوهای جدید می شود

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه بر لزوم حضور صاحب نظران علوم انسانی اسلامی در تصمیم گیری‌ها تأکید کرد و گفت: جدایی حوزه و دانشگاه مانع خلق الگوهای جدید می شود.
آیت الله اعرافی:جدایی حوزه و دانشگاه مانع خلق الگوهای جدید می شود.
آیت الله اعرافی:جدایی حوزه و دانشگاه مانع خلق الگوهای جدید می شود.
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار سعید غیاثی ندوشن سرپرست دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان نیازمند سخت افزاری قوی است و برای تحقق این موضوع باید، نیازمندی‌ها با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه بدون امکانات نمی‌توان به دستاوردهای خوبی رسید، مطرح کرد: اساس کار دانشگاه فرهنگیان در استعدادهایی هستند که انتخاب می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه علاوه بر گزینش ادامه مسیر نیز مهم است که انگیزه‌ها از دست نرود، عنوان کرد: استاد باید هیجان تربیت و شور کار داشته باشد.

وی ادامه داد: فرد تدریس کننده باید از نظر علمی و اخلاقی انسان درستی باشد و اگر خلاف این باشد، تمام اقدامات انجام شده هیچ خواهد شد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه از بعد معنوی، روحی، اجتماعی و اخلاقی نیز اساتید باید رشد داشته باشند، خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان برای تحقق این موضوع نیازمند فعالیت جدی و وقت گذاشتن است.

وی مباحث علوم انسانی اسلامی را مدنظر قرار داد و افزود: باید این موضوع به طور ویژه مورد تمرکز باشد و جمعی در دانشگاه فرهنگیان برای این موضوع طرح و نظر داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه صاحب نظران علوم انسانی اسلامی در تصمیم گیری‌ها باید حضور داشته باشند، تصریح کرد: در فضاسازی روحی، معنوی، اجتماعی و انقلابی فوق برنامه‌ها اهمیت بسیاری دارند.

وی با اشاره به اینکه حوزه مطالعات و پژوهشگاه مرتبط با ماموریت‌های دانشگاه نیازمند سرمایه گذاری جدی است، یادآور شد: اگر در حوزه ماده ۲۸ با دقت عمل شود، می‌توان این عرصه را به نقطه قوت تبدیل کرد ولی اگر چنین نباشد این عرصه بسیار حساس خواهد بود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه ایجاد حلقه وصل میان دانشجویان و افراد برجسته حوزوی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، ابراز کرد: جو و فضای علمی، معنوی و روحی باید در دانشگاه فرهنگیان فراهم باشد و این جو معمولا در حوزه‌های علمیه فراهم بوده است.

وی با اشاره به اینکه مباحث معماری دانشگاه بسیار اهمیت دارد، بیان کرد: معماری زمانی معنوی و پیام‌دار می‌شود که معمار آن با معارف اسلامی آشنا باشد که در این عرصه می‌توان به شیخ بهایی اشاره کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه توجه به این معماری مهم است و در آموزش و پرورش نیز باید رعایت شود، اظهار داشت: جدایی حوزه و دانشگاه موجب می‌شود تا الگوهای جدیدی خلق نشود.

وی گفت: روحانیون طرح امین باید حتما غرب شناسی را داشته باشند و عالمانه بدانند تمدن غرب چیست.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdceov8zzjh87vi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما