جمعه ۱۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب : 108988
منبع : ایسنا

مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ۲ پروژه دانش بنیان استان قم را افتتاح کرد

قم نيوز : خطوط تولید«ایمپلنت‌های ستون فقرات کودکان» به همت شرکت دانش‌بنیان رایان نوین طب رزا و فاز دوم کارخانه تولید «رآکتورهای گلاس لایند» شرکت دانش‌بنیان شیمی آذرجام با حضور دکتر خیاطیان مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی در شهرک صنعتی شکوهیه قم افتتاح شد.
مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ۲ پروژه دانش بنیان استان قم را افتتاح کرد.
مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ۲ پروژه دانش بنیان استان قم را افتتاح کرد.
به گزارش قم نیوز مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی امروز ۱۵ تیرماه در سفر به قم از دو خط تولید دانش بنیان استان قم در شهرک صنعتی شکوهیه بازدید و افتتاح کرد.

دکتر محمد صادق خیاطیان در حاشیه این برنامه از نقش ارزشمند پارک علم و فناوری قم در توسعه زیرساخت های زیست بوم نوآوری و فناوری استان تقدیر کرد و گفت: امروزه توان و دانش متخصصان ایرانی گسترش زیادی پیدا کرده است و تولیدات در این واحدهای تولیدی مبتنی بر دانش ایرانی است.

مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی به تبیین اهمیت و جایگاه واحدهای تولیدی در رونق اقتصادی و لزوم حمایت از واحدهای تولیدی دانش بنیان پرداخت و افزود: بسیاری از محصولاتی که امروز در داخل کشور و توسط نیروهای متخصص داخلی تولید می شود در گذشته با ارزبری بالایی وارد می شد اما با همت و دانش فنی نیروهای نخبه داخلی، اقتصاد متکی بر دانش بومی شکل گرفته و توسعه یافته است.

خیاطیان در پاسخ به این سوال که دولت چه برنامه ای برای حمایت از واحدهای تولیدی دارد، یادآور شد: خوشبختانه در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش بنیان تحت حمایت دولت قرار گرفته و دو خط تولید دانش بنیانی که امروز شاهد افتتاح و یا توسعه فعالیتشان بودیم بخشی از منابع مالی خود را از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی تامین کرده اند.

وی با بیان اینکه باید پارک های علم و فناوری حمایت خود را از شرکت های فناور توسعه دهند، افزود: در حال حاضر دیگر نباید به تولید علم متکی بر تولید مقاله و متون اکتفا کرد و باید علم بتواند به محصول تجاری و کاربردی تبدیل شود.

خیاطیان تاکید کرد: امروز حوزه دانش‌بنیان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت برای اقتصاد کشور است و از مقامات عالی رتبه کشور تا سطوح اجرایی مختلف نیز به اهمیت آن توجه دارند.

مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان تصریح کرد: ماموریت صندوق نوآوری و شکوفایی افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور است که باید آن را از یک درصد به دست کم پنج درصد برسانیم و این هدف را با کمک همه فعالان زیست‌بوم نوآوری به سرانجام خواهیم رساند.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcbwwb8wrhbg9p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما