چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 109042
منبع : ایسنا

رشد ۴۲ درصدی جراحی ‌ها در بیمارستان امام رضا(ع) قم

قم نيوز : مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم، طرح حفاظت درمانی از بیماران بالای ۶۵سال را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح به منظور پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه بستری بیماران بالای ۶۵ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی است و در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۷۴ پرونده و بیش از ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جهت درمان این قشر پرداخت شده است.
رشد ۴۲ درصدی جراحی ‌ها در بیمارستان امام رضا(ع) قم
رشد ۴۲ درصدی جراحی ‌ها در بیمارستان امام رضا(ع) قم
به گزارش قم نیوز دکتر سید مهدی محصل امروز ۲۱ تیرماه در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، عنوان کرد: جمعیت استان حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است و باتوجه به جمعیت ۸۲۶ هزار نفری بیمه شدگان به بیش از ۵۸ درصد جمعیت استان ارائه خدمت می کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم، ادامه داد: مدیریت درمان تامین اجتماعی با یک بیمارستان ملکی برای خدمات درمانی بستری و سه پلی کلینیک بوعلی، کیلینیک ۲۲ بهمن و دکتر غرضی برای ارائه خدمات سرپایی در بخش مستقیم فعالیت‌ می‌کند.

وی با بیان اینکه چهار مرکز ملکی برای ارائه خدمات به بیمه شدگان استان کافی نیست، افزود: در بخش درمان غیر مستقیم با خریداری خدمات درمانی از طریق انعقاد قرارداد با ۸۰۰ مرکز تشخیصی و درمانی به بیمه شدگان ارائه خدمت می‌کنیم.

محصل افزود: از مهمترین اقدامات سال گذشته مدیریت درمان، کسب درجه یک اعتبار بخشی بیمارستانی به عنوان مهم ترین شاخص وزارت بهداشت برای ارزیابی عملکرد بیمارستان های سطح کشور بوده است.

وی اظهار کرد: در حوزه توسعه فیزیکی موفق به توسعه و تجهیز بخش NICU با افزایش ۶ تخت و با هزینه ای بالغ بر ۷ میلیارد تومان شدیم.

محصل با اشاره به اینکه یکی از اهداف سازمان تامین اجتماعی نگاه پیشگیرانه است، بیان کرد: در راستای اهداف پیشگیرانه سازمان تامین اجتماعی، کلینیک‌های بیماری های مزمن را دایر کردیم که وظیفه آن ها غربالگری و شناسایی بیماران دیابت و فشار خون، کم کاری تیروئید و بیماری اعصاب و روان است و سال گذشته بیش از ۵۰ هزار پرونده در این حوزه تشکیل شد.

وی بر اجرای طرح غربالگری بدخیمی‌ها با هدف پیشگیری از سرطان‌ها و بیماری های صعب العلاج تاکید کرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات ما در راستای افزایش کیفیت در بیمارستان امام رضا(ع) انجام شد اخذ استاندار ایزو ۴۵۰۰۱ در خصوص مدیریت ایمنی و سلامت شغلی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم، تاکید کرد: سال گذشته دو میلیون ۴۲۰ هزار بار مراجعه در حوزه سرپایی و تقریبا ۱۱ هزار بستری در بیمارستان امام رضا(ع) داشتیم.

محصل ادامه داد: سال گذشته توانستیم اتاق عمل بیمارستان امام رضا را بعد از دوران کرونا فعال کنیم و اعمال جراحی‌های بزرگ ۸۲ درصد رشد داشت و به طور کلی ۴۲ درصد رشد در حوزه اعمال جراحی شاهد بودیم.

 وی با بیان اینکه در حوزه درمان غیر مستقیم یکی از اهداف کلان که بر اساس برنامه ششم توسعه بر عهده سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت نسخه الکترونیک بود، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان رشد نسخه الکترونیک ۶۰ درصد بوده و توانستیم در سال ۱۴۰۱ این میزان را به ۹۹.۴ برسانیم و امروز به قطعیت می‌توانیم بگوییم نسخه کاغذی در استان قم نداریم.

محصل تاخیر در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرار داد را به عنوان یکی از چالش ها دانست و افزود: خوشبختانه توانستیم تیرماه امسال ۱۴۰ میلیارد از مطالبات طرف قرارداد را پرداخت کنیم.

وی طرح حفاظت درمانی از بیماران بالای ۶۵سال را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح به منظور پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه بستری بیماران بالای ۶۵ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی است و در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۷۴ پرونده و بیش از ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جهت درمان این قشر پرداخت شده است.

محصل ادامه داد: در خصوص بیماران سخت و صعب العلاج سال گذشته ۱۵۷ میلیارد تومان پرداخت کردیم و این مبلغ را در کنار صندوق بیماران سخت و صعب العلاجی قرار دهید که در دولت سیزدهم برای حمایت از این بیماران با بودجه‌ای بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان تشکیل شد.

 وی اضافه کرد: سال گذشته توانستیم از محل صندوق بیماران سخت و صعب العلاج برای ۴۵۹ نفر از بیماران استان قم حدود ۵ میلیارد تومان احصا کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم بیان کرد: سال گذشته ۳ و ۹۰۰ میلیارد در حوزه ناباروری هزینه کردیم؛ در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز بیش از ۴۳۰ پرونده و بیش از ۷۶۷ میلیون تومان برای درمان زوج های نابارور هزینه شده است.

محصل یکی از اهداف توسعه‌ای مدیریت درمان را احداث درمانگاه در ضلع شمالی بیمارستان در فضایی بالغ بر ۳ هزار متر عنوان کرد و گفت: مقدمات کار انجام شده است و امیدواریم با تامین بودجه تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی ایجاد سه اتاق LDR در راستای استاندارسازی فضای بلوک زایمان و انجام مقدمات لازم و رایزنی‌های اولیه جهت راه‌اندازی بخش ام. آر. آی در بیمارستان امام رضا را از دیگر اهداف توسعه‌ای مدیریت درمان معرفی کرد.

محصل بر لزوم تسهیل راه‌های دسترسی مردم به بیمارستان امام رضا(ع) تاکید کرد و افزود: نامه نگاری‌های در این رابطه با استانداری و شهرداری و دیگر نهادها انجام شده است اما متاسفانه به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی در ادامه یادآور شد: برای هر ۴۰۰ هزار نفر یک درمانگاه ملکی در نظر گرفته می‌شود لذا وجود سه درمانگاه ملکی نسبت به جمعیت استان متناسب است.

محصل یادآور شد: تعهدات ما در حوزه دندانپزشکی جوابگوی تقاضای بیمه شدگان نیست و مجموعا ۱۳ خدمت دندانپزشکی را بیمه تعهد می‌کند که نیازمند بازنگری است. بسیاری از دندانپزشکان به دلیل اختلاف تعرفه‌ها با بیمه تامین اجتماعی لغو همکاری کردند البته سازمان برای حل این مشکل اخیرا تصمیم به تغییر درصد پرداخت دارد اما فاصله تعرفه ها همچنان باعث عدم رغبت دندانپزشکان برای همکاری خواهد بود.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcdon0fxyt0zz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما