شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب : 109079
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم :

احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی ذخیره آب قم ۴۰ درصد پیشرفت داشته است

قم نيوز : مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از پیشرفت ۴۰ درصدی احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی ذخیره آب در شهر قم خبر داد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم :احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی ذخیره آب قم ۴۰ درصد پیشرفت داشته است .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم :احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی ذخیره آب قم ۴۰ درصد پیشرفت داشته است .
به گزارش قم نیوز حسن بختیاری در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ساخت مخازن آب از جمله برنامه‌ها و هدف گذاری ها در راستای تأمین پایدار آب در شهر قم است چرا که این استان به جهت قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی خشک و کاهش بارش‌های سالانه در تنش آبی قرار دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه احداث مخازن ذخیره آب در شهر می‌تواند به تأمین پایداری آب قم به ویژه در مواقع بحرانی کمک کند افزود: احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهر قم در خرداد ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۱۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی شهرهای دارای تنش آبی در حال احداث است که تا کنون پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است و در صورت تأمین اعتبار، کار احداث این مخزن تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

بختیاری با بیان اینکه حجم ذخیره مخازن آب استان قم در حال حاضر ۳۶۰ هزار مترمکعب است افزود: آب شهر قم از خارج از استان و فاصله‌های دور تأمین می‌شود و با توجه به اینکه احتمال بروز مشکل در خط انتقال دور از انتظار نیست برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد مخازن ذخیره جدید برای پایداری آب در شبکه انجام شده است.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcd5n0fnyt0zz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما