يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 109091
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

۸۰ درصد آب شرب استان قم از سد کوچری تأمین می‌شود

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از تأمین ۸۰ درصدی آب شرب این استان از محل سدکوچری خبر داد و گفت: کیفیت آب قم هم اکنون مطلوب است و نیازی به استفاده از دستگاه تصفیه آب نیست.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:۸۰ درصد آب شرب استان قم از سد کوچری تأمین می‌شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:۸۰ درصد آب شرب استان قم از سد کوچری تأمین می‌شود.
به گزارش قم نیوز حسن بختیاری پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: از سال گذشته تخصیص و سهم برداشت آب قم از سد کوچری کاهش یافته بود و به همین دلیل ناگزیر به استفاده از منابع آب زیرزمینی و همچنین سد ۱۵ خرداد شدیم که این امر موجب کاهش کیفیت و شوری آب در شهر قم به خصوص در فصل تابستان شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان قم ابراز داشت: پس از ایجاد نارضایتی‌ها برای مردم در پی شوری آب شرب، پیگیری‌های مجموعه استان در خصوص افزایش سهم استان از پروژه‌ای که به نام مردم قم اجرایی شده ادامه یافت.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته سهم برداشت آب قم از سد کوچری نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافت و هم اکنون در حدود ۸۰ درصد آب قم از این محل است.

بختیاری افزود: برای جبران ۲۰ درصد باقیمانده از میزان آب مورد نیاز شرب استان قم، چاه‌های داخل شهر، سد ۱۵ خرداد و چاه‌های منطقه علی آباد وارد مدار شدند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ابراز داشت: انتقال آب از فاصله ۳۰۰ کیلومتری به قم هزینه‌های سنگینی دارد و منابع آب نیز محدود است به همین دلیل استفاده بهینه از آب و مدیریت مصرف و عدم اسراف موضوعی است که شهروندان استان قم باید بدان توجه داشته باشند.

بختیاری ابراز داشت: شهروندان استان قم می‌توانند با صرفه جویی ۱۰ درصدی به تأمین آب پایدار این استان کمک کنند و هم اکنون کیفیت آب قم مطلوب بوده و نیازی به استفاده از دستگاه تصفیه نیست که این امر موجب هدر رفت آب می‌شود.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdchwwnzz23nvvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما