چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : 109127
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

سرانه مصرف آب در قم پایین‌تر از میانگین کشوری است

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه ۷۰ درصد مردم قم مصارف عادی دارند، گفت: سرانه مصرف آب در این شهر پایین‌تر از میانگین کشوری است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:سرانه مصرف آب در قم پایین‌تر از میانگین کشوری است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:سرانه مصرف آب در قم پایین‌تر از میانگین کشوری است.
به گزارش قم نیوز حسن بختیاری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سرانه مصرف شهر قم پایین‌تر از میانگین کشوری است گفت: قم با سرانه حدود ۲۱۵ لیتر به ازای هر نفر، جزو ۴ کلان‌شهر نخست کشور در خوش مصرفی است.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مردم قم مصارف عادی دارند، افزود: حدود ۳۰ درصد مشترکان مصارفشان بالاتر از معمول و از این تعداد کمتر از ۱۰ درصد دو برابر الگوی مصرف از آب استفاده می‌کنند.

بختیاری با بیان اینکه به ازای هر یک درجه افزایش دمای بالاتر ۳۶ درجه شاهد افزایش ۲.۵ درصدی آب هستیم، عنوان داشت: با توجه افزایش دمای هوا و محدودیت منابع آبی با ۱۰ درصد کاهش در مصارف، می‌توانیم از تابستان با شرایط مطمئن‌تری عبور کنیم.

بختیاری ابراز داشت: هم اکنون کیفیت آب قم مطلوب بوده و نیازی به استفاده از دستگاه تصفیه نیست چرا که این امر موجب هدر رفت آب می‌شود.

وی عنوان داشت: پلیس آب نیز در استان قم فعال سازی شده است که رویکرد آنان در مرحله نخست ارشادی است، اما اگر برخی از مشترکان مصرف بسیار بالایی داشته و با وضعیت حادی مواجه باشند برخوردهای قانونی لازم صورت می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به برپایی پویشی تحت عنوان «۱۰ درصد کاهش یک تابستان آرامش» گفت: امیدواریم در مجموع فرهنگ‌سازی هایی که در زمینه مصرف بهینه آب صورت می‌گیرد در راستای تأمین آب پایدار برای شهروندان استان قم کمک کند.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdchiwnzq23nvzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما