شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب : 109217
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

۳۶ کارت بازرگانی در قم صادر شد

قم نيوز : رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم با اشاره به رونق فعالیت‌های تجاری در استان، گفت:‌ از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه هفت کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۲۹ کارت بازرگانی در بخش تجاری در قم صادر شده‌است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:۳۶ کارت بازرگانی در قم صادر شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:۳۶ کارت بازرگانی در قم صادر شد.
به گزارش قم نیوز اکبر ابدالی در این ارتباط بیان داشت: در مجموع ۵۳۷ فقره کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۴۲۹ فقره کارت بازرگانی در بخش تجاری در قم فعال است و طی چهارماه سپری شده از سال‌جاری نیز هیچ کارت بازرگانی در قم ابطال نشده‌است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت صادرات استان، افزود: میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات استان‌ قم از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه به ارزش ۹۱.۵ میلیون دلار و وزن ۸۳ هزار تُن بوده است.

وی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی به ترتیب ارزش صادرات شامل مواد پلاستیکی، محصولات لبنی، کفش و صندل، سیم مفتول آهن، الیاف پلی استر، سوخت‌ها و روغن‌های معدنی، سیم مفتول مس، محصولات شیمیایی، ماشین آلات مکانیکی بوده‌است.

ابدالی گفت: عمده کشورهای هدف صادراتی استان در این مدت نیز به ترتیب ارزش صادرات شامل عراق، پاکستان، امارات، افغانستان، ترکیه، روسیه، ازبکستان، سوریه، ارمنستان و ترکمنستان بوده‌است.

وی در خصوص وضعیت واردات استان نیز بیان داشت: میزان واردات انجام شده به گمرکات قم از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه به ارزش ۱۴۲ میلیون دلار و وزن ۲۷ هزار تُن بود که بیشترین حجم آن را ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی و همچنین وسایل مکانیکی مورد استفاده در اجرای طرح‌های عمرانی تشکیل داده‌است.

وی ادامه داد: برگزاری پنج جلسه پایش تجارت خارجی، برگزاری چهار جلسه برگزای نمایشگاه خدمات کسب و کار، حضور هیات تجاری و فرهنگی از کشور ماداگاسکار، برگزاری ۲ جلسه میز توسعه صادرات به کشور روسیه و انجام کلیه ثبت سفارشات واردات استان از جمله مواردی است که در در چهارماه نخست امسال توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دنبال شده‌است.

گفتنی‌است در سال گذشته، ۳۴۷ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۵۱ دلار کالا از طریق گمرکات استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۲۲ درصد رشد داشت و در نوع خود یک رکورد به‌شمار می‌آید؛ این میزان صادرات در قالب تعداد هشت‌ هزار و ۲۶۴ اظهارنامه و به وزن ۳۷۹ هزار و ۷۰۷ تُن انجام شده‌است که در این شاخص نیز صادرات استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه صادرات، سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

 انتهای پیام / 113 
 
https://qomnews.ir/vdchzwnzq23nvid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما